Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1664 ggr
Lena
0

Insnöad!

Vi har nu haft snöoväder sedan i torsdags eftermiddag. Kulmen kom under natten till lördagen när ovädret tilltog i styrka. Det har kommit minst 70 cm nysnö där vi bor (Dalsland). Till saken hör att vi redan hade massor innan senaste ovädret.

Här en bild som visar att vi är insnöade i ordets rätta bemärkelse. Hur är det där du bor?

Insnöad! (Bilder)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ingann
0

Oj! hur kom ni ut och kunde skotta fram dörren?

jag tycker vi har mycket snö här i värmland men inte fullt så där mycket;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

voranna
0

Jodå,så där ser det ut hos oss oxå!Det vi skottade för en timme sen är snart likadant igen.Helt hopplöstRynkar på näsan(bor i västmanland) nog verkar våren avlägsen,även om den finns någonstans där under all snö.. och stackars alla vilda djur!

Gunlog
0

Vi här nere i Skåne tycker att vi har mycket snö.

Hehehehehe…

Nej, det har vi DEFINITIVT INTE om man jämför med er.

Jag tycker inte vi ska klaga så mycket här nere… Foten i munnen

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

EddaM
0

Här i Örebro har vi oxå mega mycket snö. Och hos oss fanns det ju nästan en meter innan med=(((

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SidenMoare
0

Här i Uppland har det snöat hela dan och nu snöar det ännu mera. Dessutom så blåser det så snön packas ordentligt. JAG bor ju i hyreshus så jag behöver ju inte skotta precis.

Det stod i UNT, Uppsala Nya tidning, igår att de tror att snöberget på anskälpningsplatsen kommer att ligga till efter midsommar i år. Kanske dax för lite sommarskidåkning på avfallsanläggningen???

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dorkiis
0

var ute en sväng vid vårt landställe igår, och det var inte lika mycket snö som ni hade men en hel del var det! Grannens tak hade rasat in p.g.a. tyngden av snön på taket! Förvånad

spiritedaway
0

Jag är så glad att det inte varit snöstorm här i Luleå denna gång. Vi har tillräckligt snö som det är.Tungan ute

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har aldrig varit med om så här mycket snö innan. Vi brukar ha en del snö i Dalsland men inte i närheten av den här mängden. Vi har drivor som är 2-3 meter.

Idag har det dock varit soligt och fint. Ingen snö sedan imorse.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Frågan är när våren kommer i år? Midsommar tippade någon. :(

Gunlog
0

Vill bara förvarna om att mer snö är på ingång. Det har kommit in här i Skåne, men har avtagit igen. Det skulle dock eskalera till kvällen och hålla på hela natten… Det går norrut…

Det är ju problem med att värma upp också, så vi får se till att hålla nere på elen, så att det inte blir elbrist. Det är visst stor risk för det, om jag har förstått det hela rätt… Det ska bli kallare här nere nu.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

MajaBack
0

Vad galet mycket snö! Hoppas att ni har det varmt inne iaf…

Fördelen med lägenhet är att man får plogat utanför, men Knytte längtar nog efter att kunna titta ut liggande.