Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1259 ggr
UlrikaA
0

Utekatt vintertid

Kylan har till sist slagit till även i Skåne, och jag som säkert har bott i varmare länder i mina tidigare liv tycker det är alldeles förskräckligt kallt och låter knappt barnen gå ut…Flört

Katten däremot går gärna ut och känner på snön, han minns säkert inte förra vintern då han var liten kattunge, utan tycker att det är väldans spännande, men stunderna ute är inte långa. Nu till min fråga: hur länge klarar sig en katt ute i minusgrader? Jag tycker det är synd om kissemissen som är ute 2-3 timmar i 8 minusgrader och blåst och åkte hem på lunchen idag för att släppa in honom.

kickboard
0

De klarar sig faktiskt otroligt bra. Vi har ordentligt kallt här i våra trakter om vintrarna och katterna kan frivilligt vara ute en hel dag till sena kvällen. Även fast jag är ute och kallar på dem.

För det mesta blir det i alla fall kortare utevistelse om vintern när de själva får välja.

Annette
0

Igår var det 16 minus. Jag tyckte att katterna kunde vara inne i stallet, men dom sprang ut. Nu har de ju möjlighet att gå in i ladan och krypa ner i halmen, så de är ju inte tvingade att vara ute.

Våra katter är så roliga, de är med överallt. När jag lägger ut hö till hästarna följer 5 svarta katter med, det måste se kul ut. Sen leker de kurragömma och kör race i höt, de kan verkligen hitta leksaker i allt.

[helenal]
0

ja, katter e påhittiga_P

Pia
1

När man har förmånen att iaktta katter i lektagen så inser man att TV är ganska överflödigt…:)

Lena
0

#4 Visst är det så. Lekande katter övertäffar det mest i underhållningsväg.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gejsa
0

Mina katter vill bara vara ute högst en timma sedan vill dom in igen nu när det är snö och minusgrader. En del går ut ställer sig på trappan och vänder sedan för att vilja gå in.

Då brukar jag tänka på alla stackare som inte får välja att gå in i värmen. *snyft* Tycker så synd om dom.

anki1
0

Mina missar är innekatter på vintrarna ,och i lägenheten. När vi är på vårt lantställe så är de ute. (Bara på somrarna)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk