Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3103 ggr
[Star-Di]
0

Kattsand - Vilken sort?

Vilken Kattsand änder du och varför?

Jag använder Katty kompact Kattsand, har provat tytp alla märkena som finns, även de dyrare och den här är helt klart bäst. Inte så dyr heller, ca 50 för 5 kg.

[Hilo]
0

Jag kör med EverClean, och har testat allt från Pussi, och katty kompakt till Olivers men inte vart nöjd med någon av dem.

EverClean är överlägset bäst här hemma och det är helt klart värd sitt pris.
Jag använder det för att det räcker länge, är lätt att få tag på + att det döljer doften bäst av alla jag testat.
Hade en fertil hane här förr, och med EverClean luktade det inget alls.
Nu är båda kastrater men tänker inte byta tillbaka… Den är bäst.

(EverClean kostar 199:- för 10kg /11,3kg)

[Malin]
0

Vi använder "Magic Clean" från Vitakraft som kostar 49,95:- för 2,2 kg på Gekås :)

Fördelen med det tycker jag är att man kan ha en påse i 4 veckor och bara plocka bort bajset när det börjar bli dags.

Du har alltså en påse i 1 månad lite drygt och betalar 50:- för det!

Colorpoint
0

vi har katty 140kr för 20kg

lillsandra
0

jag använder ever-clean

spiritedaway
0

Använder everclean.

Jag har ännu inte funnit nån sort som funkar lika bra som everclean. Det är dyrt, men drygt. Det håller lukten borta och klumpar jättebra.

Hawknestgrove
0

olivers. Men om två av våra katter får välja själv, så väljer nötterna bränslepellets

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MonicaLagerquist
0

Olivers.Som storkund betalar jag 65 kronor för 10 kilo.Handlar man för mer än 300 kronor är det fri hemköring.Imorgon eller på tisdag så får jag hem 20 säcker.

Stolt ägare till tre La permer

Blomma1
0

någon som provat icas? känns nästan FÖR billigt för att det ska kunna vara bra…

[Hilo]
0

#8 Jag har testat, och skulle inte gå tillbaka - inte ens om sanden var gratis Tungan ute
Använde inte ens upp allt.

Mainebusters
0

Olivers! Den är identisk med EverClean enligt mig.

#7  De har ökat priserna till hela 75 kr nu.. ler.. ett bra pris för en toppensand!

[Hilo]
0

#10 Nää, Olivers var ju ren skitsand (ja, ofriillig ordvits), sanden klumpade ju fast i katterna Skrikandes
Kul med nerkissad sand i hela längeheten..

Belimas
0

Jag använder Everclean för att den är den bästa av dom som jag har testat, dyr men väldigt dryg.

Missannas
0

Jag använder Tidy cats blå eller röd och det är den bästa sanden jag provat, blir HELT luktfritt och klumpar riktigt bra. På andra plats kommer everclean.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[LucyInTheSky]
0

Tidy cats och everclean är det som används här.. Fixar inte att det dammar det minsta om sanden. Då kan jag knappt andas.

Så för att slippa dammet, lukten och få en bra klumpande sand är det dom dyra sorterna som gäller. Tyvär för plånboken men ja, tack till en fräsch doftande lägenhet.

Mainebusters
0

#11  Ja, smaken är ju som bekant som baken.. Flört  Det beror ju också ibland på hur katterna beter sig i lådan.

[Hilo]
0

#15 Mjo, men det är den enda av massor av sorter som det blvit så med.. Så identisk med EC vill jag inte säga, då EC stannar i lådan, inte på katternaFlört

Mainebusters
0

#16  Nej, det var enligt MIG som den är identisk, då jag använde båda samtidigt.

Hur har Olivers fungerat för er andra som använder den? #6 och #7 alltså..

[Hilo]
0

#17 Ja, och jag sa från min synvinkel Flört

Sagolika
0

Everclean blandat med Pussi använder vi. Det klumpar hårt och luktar gott. Funkar utmärkt. Tidy Cats är också en mycket bra sand.

Tofei
0

Jag och min sambo är ju fortfarande noobs när det gäller katter, men hittills har vi provat  2 olika sorter: Pussi och Katty kattströ.

Jag tycker båda har funkat bra, men katty absorberar lukten bättre. Däremot tycker jag den är kass på att klumpa kisset! Nästan omöjligt att få bort kissklumparna, då de inte verkar stelna. Det bara smular istället.

Så när det gäller kisset är pussi bättre!

Dock är jag nyfiken på varför du, TS, inte gillar EverClean?

Alla pratar gott om EverClean så vi vill prova detta nästa gång. Därför vill jag ha en motivering till varför det inte är bra! Flört

[cancan]
0

Vi har ever clean till våran katt.. Tycker den klumpar bra o luktar väldigt lite.. Dock fastnar sanden under tassarna så han drar det med sig.. Har även en matta innan han går ut från toan, men hjälper inte nått nämnvärt..

Destany
0

Jag använder Eldorado Kattsand 28 kr för 5 kg jätte bra Kattsand =) räcker länge o billig e den oxå

Dorkiis
0

jag använder everclean. Har aldrig testat någon annan, jag är så orolig att det ska lukta mer då min pappa (som jag hyr lägenheten av) knappt ville låta mig ha katt i lägenheten pg.a. att han trodde att det skulle stinka

IceJossan
0

Superb kattsand: Cal le Cat

Fördelar: Hårda klumpar. Så nära luktfri det går att komma. Runda korn som inte fastnar i tassarna. Dammar inte. Känns fräsch länge.

Nackdelar: Dyr. Svår att finna i butik (om den ens kommit ut i butiker än?). Kornen rullar.

Detta är den överlägset bästa Kattsand jag provat, framförallt om man har många katter! Och jag vet att många tycker som mig ;)

www.callecat.com