Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1153 ggr
[cancan]
0

Kattköp

Hejsan!

Jag och min sambo har nu beslutat oss för att skaffa katt. (Kattunge)

Har varit inne o kikat lite på blocket och även varit och tittat på några kisar, som tyvärr inte riktigt fallit oss i smaken, då de varit skygga osv.

Undrar om någon kan tipsa om fler sidor med katter till salu.  =)

MaalinF
0

Det bästa ni kan göra är att vända er till en riktig uppfödare eller t.ex. ett katthem.

Josefa
0

Jag har en hel del småkissar som behöver hem!!

[cancan]
0

# 2 Vad är det för några och vart finns de?

Josefa
0

Det är omhändertagna kattungar, som antingen blivit uppfödda med flaska eftersom mammorna av någon anledning försvunnit, eller lite äldre förvildade kattungar.

Vi finns i Helsingborg.

oh-la
0

Cancan, har du kollat katthemmen runt där du bor? de brukar ha kattungar också, och det kan ju klart vara värt en kik :-)

[Norrbysa]
0

Jag hoppas ni har planerat att göra ett seriöst och genomtänkt kattköp. :-)

Är ni beredda på vaccinationer, id-märkning, kastrering och försäkring? Är ni borta ofta och det ska vara en innekatt, så kanske ni ska skaffa 2 st så de kan hålla varandra sällskap.

Måste bara påpeka och skriva det här eftersom det är så många som inte bryr sig alls. Om ni redan har koll på det här så är det bara toppen! Glad

Här kan ni få lite tips om vad ni bör tänka på när ni skaffar katt: http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=933ea11d-ce3a-4224-a8ab-0b1843e8126f&GroupId=acfeaf0f-70eb-4f86-8ce4-609548146c33&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=5

[cancan]
0

Jodå.. Det är tänkt att vi ska ha 2 stycken.. Men tar kanske lite tid innan man hittat ''dom rätta''…

Har tänkt att både id-märka, vaccinera.. Har tänkt att ta försäkring med enbart veterinärvård, då jag anser att pengar inte kan ersätta ett liv… Kastrering blir det också.. men inte förräns senare, då jag är ute efter källingar…

Josefa
0

Jahaja, då blir det inga kattungar varken från mig eller något katthem.

[cancan]
0

Så nu har vi äntligen köpt en kise efter flera veckors letande..

Det blev en liten ljusgrårandig kattpojke som är korsning mellan Main coon och skogis..

Helt underbar i temperamentet.. Får se om det blir en kompis till honom sen med tiden.. Om vi hittar någon som faller oss i smaken.. =)

EddaM
0

Glöm inte att försäkra eran nya pärla! Grattis till den lille =) Som iofs borde bli ganska stor=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

tuska
0

Lycka till med din kattpojke, sätt in en bild på honom alltid roligt med kattungebilder

jstrom
0

Funderar på att köpa katt, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig till. Om någon vet något katthem i närheten av Växjö säg gärna till då! Har alltid velat ha en katt men har aldrig haft pengar, men nu är det äntligen dags