Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1355 ggr
Gipzy
0

Årets Katt

Någon som har räknat på sina Årets Katt- resultat? Tungan ute Har räknat ut att Steffie ligger bra till, men jag har ingen aning om Sverak kommer att utse Årets Huskatt KH och LH, eller endast den bästa totalt? Man tycker ju att de borde bli både en KH och LH eftersom dom numera tävlar var för sej.Obestämd

Eller…..?

Yoda
0

Jag tycker det var lite klurigt att räkna, för hur vet man hur många katter som var på utställningen osv?

Nu har jag iof mest ställt i Norge iår, utan någon anledning, så någon listplats blir inte att räkna med :)

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Gipzy
0

Det står ju antalet inom resp. kategori på resultatlistan, men när det gäller huskatterna står det ju bara det sammanlagda antalet husisar, inte antalet kort- resp. långhår….

EddaM
0

Jag vet att Feztiz ligger bra till *ler* Det kommer bli riktigt spännande och procenten kommer att avgöra men jag hoppas verkligen att de delar upp dem med. Men man kan ju maila o fråga med=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Yoda
0

#2 Ah, tack! Jag hade missat siffrorna ovan!

Själv hade jag som mål med 2009 att min hona skulle in på någon av listorna. Man kan därför fråga sig varför hon ställdes på bara norska utställningar utom en SkrikandesTungan ute

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Gipzy
0

Tror jag ska ta och maila Sverak faktiskt!

EddaM
0

Gör det Malin o låt oss veta sedan. Är med nyfiken =)

S*Luddhuvet´z

Gipzy
0

Sisådär nu har jag mailat, hoppas på snabbt svar!Skrattande

Gipzy
0

Fick detta svar från Sverak:

Hejsan Malin,

Nej – blir först nästa år som det ändras, se nationella informationen under 2.1 i regler för årets katt. Blev precis samma märklighet när det ändrades för raskatterna, motionsställaren tänkte inte på konsekvensändringar.

Med vänlig hälsning/

Cecilia, SVERAKs stambokförare

EddaM
0

Ahh okej…det var ju lite tråkigt att de inte tänkte på detta då. Nåja det skall bli kul =) sååå spännade =)

S*Luddhuvet´z

Gipzy
0

Men hur tusan ska dom kunna räkna ut det då??? Jag menar, det är ju faktiskt TVÅ huskatter som blivit BIS på alla utställningar under året.Obestämd Om vi tar ett exempel: Steffie blev BIS KH, och Feztiz BIS LH på Nerk:s utställning i juni. Alltså har båda varsit BIS på den utställningen, med samma delpoäng, eftersom dom inte skilt på antalet KH resp LH. Alltså måste ju BÅDA TVÅ ha samma poäng där! Och BÅDA TVÅ måste ju ha rätt att tillgodogöra sej dom poängen!

Neej, jag fattar inte hur dom kommer att räkna ut detta! Jag avundas INTE dom som ska räkna ut det, det måste ju bli hur strulig som helst!!

EddaM
0

Ja det är ju tre utställningar i år som Feztiz o Steffi får samma poäng ialf. Ja det blir det väl…ja då hänger det på väldigt lite iår. Men ja gör inget om vi blir tvåa heller =) Men det är klart att det är roligare att vinna…*smile*

Ja de får allt räkna noga nu. Kanske bäst man kollar upp det själv sedan så det har blivit rätt.

S*Luddhuvet´z

Gipzy
0

Men hur sjutton ska man kolla det, när man inte fattar hur dom räknar! Och jag tog bara Steffie och Feztiz som ett exempel, på alla utställningar har ju två huskatter BIS:at, även på dom som inte vi har deltagit på….

Neeeej, jag fattar inte ur detta ska bli!

EddaM
0

Ja jo det är sant, är inte förvånad om det finns flera katter på extakt samma poäng i år.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nu börjar det dra ihop sig o jag e så nyfiken att jag nästan kryper ur skinnet måste jag säga. Går in på sveraks sida nästan dagligen för att se om resultatet har kommit =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nu är resultatet ute!!!!!

Och min Feztiz blev även i år Årets katt 1:a. Hurra o Jippi vad jag e glad =)

Grattis alla andra till era fina resultat =)

Massa *kramar* från oss

S*Luddhuvet´z

Gipzy
0

För det första hittar jag inte listan…… och för det andra ger jag inte mkt för huskattsresultaten eftersom det inte är korrekt! När nu huskatterna varit uppdelade under hela året, så bör det ju i rimlighetens namn vara TVÅ Årets Katt Huskatt. En LH, och en KH.

MonicaLagerquist
0

Min kastrathona blev nr 10 bland korthårshonorna.

GIP/IC IDP*Goldens AveAve.

Stolt ägare till tre La permer

tuska
0

Min katt blev även i år  Årets Katt  kat 4   fertila honorGlad