Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 2183 ggr
[Stampelina]
0

Behöver få se bilder!

Snälla snälla snälla alla där ute som är i "utsällningssvägarna" - kan ni lägga ut bilder på hur ni sytt era burskynken? Behöver verkligen all inspiration jag kan få! Lovar dock att inte kopiera någons ide´ helt men har sån ide´torka att jag inte vet hur jag ska göra!

Är alla sidorna lösa eller sitter de liksom ihop?Var köper ni krokar eller hakar eller knappar eller vad ni nu använder er av, berätta så mycket ni kan och vill!

SaraC
0

Jag är inte i utställningssvängarna, men jag syr en del och tänkte tipsa om en sida där jag fått mycket inspiration. Där finns bland annat förslag på burskynken.

LÄNK

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hyrrokkin
0

Alla väggar är normalt ett enda långt tygstycke. Ibland gör man "fondvägg" med olika färger på olika väggar, men man syr ändå ihop dem till ett stycke.

Fästningen har jag gjort med vanliga bomullsband, ca 20cm långa band som man sätter fast med ca. 30cm mellanrum. Det är lite pilljobb att knyta fast i buren sen, så nästa skynke blir nog annan variant. Har sett sånna här klämmor fast med en krok i andra änden som borde vara jättesmidigt.

Ska se om jag hittar några bilder på våra skynken. :)

[Stampelina]
0

#1 - Tungan ute Helt galet snyggt! Vilket proffs!! VILL HA! Tungan ute

#2 - Ok tack, förstår att det kan bli lite pillrigt med band, men det är ju faktiskt väldigt snyggt, man får väga för och emot, men om det är jobbigt så kan det ju vara en idé att välja ett enklare alternativ.

Hua… Mycket att tänka på…

Jina
0

Behöver du hjälp med HUR du ska sy kan du höra av dig för råd :) Själv gillar jag enkla skynken, utan en massa krusiduller.

Har både där alla sidor är i ett långt stycke, och där de är i lösa delar.

SidenMoare
0

Här finns en massa tips. Speciellt den sista länken. Där finns en massa saker att sy till katt och utställningsburar

http://hem.passagen.se/ragdollcafe/burskynke1.html

http://home.swipnet.se/birmasidan/utstellning/beskrivning/burskynke.html

http://www.pihl.nu/mona/softspot/index.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

[Stampelina]
0

#5 - Superduper! Vilka jättebra länkar!

Tror faktiskt att jag ska testa på att sy ett själv, men skratta inte åt det sen om ni ser det på utställningar, jag är nog en riktig usling på att sy burskynken…Skäms Men jag tänker att alla är barn i början, vad sjutton, bara katten tycker det blir mysigt så är jag nöjd, och hon brukar inte vara kräsen av sig, föredrar ju för det mesta att ligga brevid en stor vovve som luktar blöt hund! (i alla fall de regniga dagarna)!Tungan ute

Har sett att många hänger in ljuslyktor och annat pynt i burarna,då självklart med batteridrivna värmeljus, men jag undrar bara om ni här på iFokus också "pyntar" burarna så? Och vad har ni för "pynt" i så fall?

EddaM
0

Har en ljusslinga med stjärnor i rött o vitt som går på batteri, den använder jag ibland. Men oftast har jag inte med mig den.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Har en ljusslinga med stjärnor i rött o vitt som går på batteri, den använder jag ibland. Men oftast har jag inte med mig den.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Hyrrokkin
0

#6 Äh, var inte rädd för att testa. Låååångt ifrån alla som syr sina egna skynken är proffs. Det man behöver kunna är i princip raksöm och sicksacksöm på en symaskin Glad Jag har själv hittills aldrig skrattat åt ett enda skynke, och de jag reagerar mest på i så fall är väl snarare de som överpyntar med paljetter, glitter och glansiga tyger. Jag är inget fan av något av det Flört Men alla har ju olika smak, och det är ju det som är så fantastiskt kul med att se alla skynken! Allt från så simpelt det går i enfärgat grått till färgsprakande masspyntade festival-burar! :D

Själv har jag inte så jättemycket pynt. Jag tillhör helt enkelt inte pyntfolket =)  En söt liten ljuslykta eller liknande skulle jag dock kunna tänka mig.

En av de mest häftiga burar jag sett var en som var helt inredd som ett riktigt rum, med soffa för katten att ligga i, matta på golvet och tavla på väggen. Skrattande

SidenMoare
0

Det är några saker som är viktiga att du tänker på när det gäller Burskynken.

-Välj en färg som lyfter fram din katt. Många blå nyanser kan användas till de flesta katter, det finns ju en massa av den färgen. Men försök att ta en ljus färg till en mörk katt och vv.Lila är en färg som går mycket bra till ljusa och mellanmörka katter, likaså grått och rosa. Svart undviker jag själv. Det är en svår färg. Det blir som ett "mörkt hål" Jobbigt att titta på och katten kan "försvinna". Därför är ljusa färger bättre.

- Var inte rädd för mönstrade tyger. Enfärgat och mönstrat tillsammans blir snyggt. Enbart enfärgar blir lätt tråkigt och enbart mönstrat blir jobbigt i längden att titta på. Tex kan man ha gardinen i enfärgat, taket mönstrat, botten enfärgat och korg mönstrat. Det brukar ge en fin inramning. Man kan även ha små "gardiner" som tittar fram på framsidan av buren, fast på insidan av den, Då blir det som en ram runt katten. Det tycker jag personligen är snyggt. Katten blir en "tavla inom ram"

-Syntet eller naturfiber. Jag väljer själv alltid naturfiber. Visst behöver man stryka, rulla upp på en rullar för att ha det slätt och fint. MEN syntetygerna tycker jag är lite "kluriga" Man måste nästan "dränka" dem i sköljmedel. Risken med syntet är att den gör din katt "elektrisk" i en torr lokal. Då krävs det mera pälsvård. Syntetyget drar till sig katthår, tyget kan "klistra sig" mot din katt, har sett det så många gånger, vilket absolut inte ser bra ut. Men man skall välja det man gillar bäst.

_ Sen det viktigaste DU skall vara nöjd med det du gör.

- Sen om man vill pynta väljer man ju själv. Där är vi så olika på tycke och smak. Men för egen del undviker jag spetsar, prål, blinkande saker, tycker att det tar bort det man vill visa Alltså katten. Men det finns snyggt pyntat och fult pyntat. HAr sett snygga pyntningar med. Men där är det absolut en fråga om tycke och smak.

Lycka till med ditt burskynke

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor