Vad göra?
(Visste inte vilken grupp jag skulle välja, någon moderat får ändra om det ligger fel!)
Det finns en liten grå katt här där jag bor, han är nog inte ens ett år, som verkar halvt övergiven av sina ägare. Vi bor på en liten ort så det är många som har sett honom nu utomhus om kvällarna långt ifrån hemmet, och det är minst -15 grader. I somras strök han omkring långt ifrån sitt hem, han satt utanför vårat hus i flera dagar men vi kunde inte ta in honom dels för att vi inte visste då om han hade något hem, och dels för att vår egen katt jagade bort honom så fort han kom i närheten… Vi satte upp en lapp i affärn om upphittad katt, och några dagar senare satt jag även upp en lapp med en bild på katten och texten: Du som äger den här katten, sätt på den ett halsband! Så att vi visste om den hade någon ansvarig ägare eller inte. Det lönade sig och den fick ett halsband sen. Men ägarna verkar skita totalt i den här stackars lilla katten! Skulle inte förvåna mig om han fryser ihjäl :'( Imorrn skulle det bli ner mot -25 grader. Kommer han hit då tar jag in honom!
Men vad ska vi göra? Jag och många med mig är så förbannade! Att dom bara struntar i katten sådär, speciellt när den är så liten!
Hur menar du med att den verkar helt övergiven av sina ägare? Är du säker på att den inte får komma in varje dag? Dom har ju satt på den halsband så den har ju ett hem menar jag.
Ni tycks veta vem ägaren till katten är. Ring och tala om att katten befinner sej hos er och att den kommer att frysa ihjäl i denna kylan.
#1 ägaren struntar totalt i katten, hade ägaren brytt sig så hade inte katten sökt upp nya hem och strykit runt i flera dagar långt ifrån sitt hem…
#2 ska göra det om den kmr hit.
#1 Halsbandet var förresten en läderrem som satt jättelöst och de hade satt fast den med ett sånt här plastsnöre som man drar igenom en ögla, och sen inte går att få loss om man inte klipper sönder det… Om du förstår vad jag menar.
Ja jag förstår vad du menar för något, ja det lät ju inte som några jätteseriösa ägare tyvärr :/ Tycker också du ska kontakta dom .
Köp ett nytt halsband och skriv ett meddelande på den?
#6 vet inte om den har samma halsband nu eller nåt alls.. Hoppas nästan att det kmr hit så att jag kan ta in den och skälla på dom!