Annonser
Rena säljes/omplaceringsannonser är ju förbjudna.. Men när någon söker en katt, är det samma regler? Då kommer inlägg som: jag har en katt till salu, jag har en katt lev.klar om två veckor m.m… är det tillåtet?
Eller när någon har en kull som är flyttfärdig, och visar bilder, "denne är såld", men "denne har tyvärr inte hittat något hem ännu"..
Säger absolut inte att man inte bör göra så, men jag är bara nyfiken på var gränsen går för annonsering?
Ingen som kan/vill stilla min nyfikenhet? 
Rena annonser är inte tillåtna. För det ändamålet finns sajten Djurannonser iFokus. Sedan tycker jag inte man ska hårddra det till absurdum. Om någon vill berätta om sina kullar tycker jag att det är okey. Det har ju ett läsvärde i sig att följa olika medlemmars kullar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack för svar!
Men om någon söker en ex.vis svart katt, och en uppfödare svarar att de har lev.klara och de kan höra av sig, det är okej att göra så?
Det kanske inte räknas som att annonsera om man erbjuder en katt?
Kan vara bra att veta..
Att läsa om kullar, det är en annan sak, det är bara roligt, men en del är väldigt säljinriktade tycker jag. Men det är jag det.. *ler*
Fast en sökes annons är ju ändå en annons, likväl som en säljes annons ;)
Jo, men nu tänkte jag mer på de svar de får.. det tycker jag är lite annonsering, man kan ju gå via pm.. struntsamma, lite funderingar kan man ju ha! 
Jag tycker det isf är bra att skriva "Putte är tingad, Lisa är inte tingad. Är ni intresserade av en katt får ni kontakta mig via min hemsida då jag inte säljer dem via kif."