Många döda hemlösa katter..
kommer även i år att inträffa…
Det är kallt ute. Snön börjar falla sakta, kylan biter sig fast i oss tvåbenta. Hur tror ni dom hemlösa katterna känner det? Kattmammor med kattungar och äldre och sjuka kattherrar och kattdamer som varje dag kämpar för överlevnad.. Det springer små kattungar ute på våra gator och torg skrikandes efter mat värme och kärlek. Bilar och elaka människor försvårar det ännu mer för våra fyrbenta vänner förutom kylan och hungern..
Ingen som ser dom? Ingen som bryr sig? Vi sitter trygga och varma i våra stugor och hem medans våra fyrbenta vänner dör plågsamt i kylan. För en katt kan inte klara sig utan mat och värme. Dom fruser ihjäl och det går inte fort. Nej det går sakta och plågsamt..
Varför ska det vara så här? En katt är en levande varelse med känslor. En katt lider ju precis lika mycket som oss tvåbenta. Det enda som skiljer är att katten inte kan säga det. Nej katten lider i tysthet..
Låt oss alla sträcka ut en hjälpande hand i år. Det finns så mycket vi kan göra göra för att hjälpa till..Det absolut värsta vi kan göra är att blunda..Problemet finns fortfarande hur hårt vi än blundar..
Tips på vad vi kan göra: Vi kan informera, vi kan stödja någon eller några av alla katthem som finns i sverige, vi kan mata och bygga varma bon för våra hemlösingar, vi kan även ta in en fyrbent som aldrig fått uppleva kärlek, varme och mat. Tacksamheten och glädjen du kommer uppleva av din skyddsling är obetalbar. Låt oss göra något osjälviskt. Vem behöver prylar och annat när vi kan hjälpa en levande varelse till en ljus framtid. Det är mer givande än en pryl som vi ändå inte behöver.
Katthemmet.nu kks.nu och djurhjalpen.nu har jättefina kalenderar som man kan köpa för en liten slant. Pengarna går givetvis till hemlösa katter.
Så låt oss alla hjälpa till redan IDAG.. Rädda liv.
Usch, den bilden vill man bara gråta åt. Verkligheten hade inte behövt se ut så här.
Bra skrivet

#1 Ja den bilden är verkligen hjärtgripande..Så ser vardagen ut för många katter tyvärr…
Usch, bilden… Hur kan man bara gå förbi? :'(
Köper varje år kattens kalendrar,och är oxå medlem i djurskyddet.se.För ynka 30 kr i månaden hjälper man katter i nöd och kalendrarna är oxå en utmärkt julklapp.Dubbel glädje så att säja..
#3 håller med dej,hur kan människor väja att inte se…hemskt!

Bilden gör att jag får ont i hjärtat, klump i halsen
… stackars katt.
Om det är någon jag ska hjälpa är det de hemlösa katterna.

Får jag frågha vart bilden kommer ifrån? Har du själv tagit den? Skulle gärna vilja be om tillåtelse att få använda den nämligen.

#5 Tack carla å katternas vägnar. 
#6 Jag vet inte ärligt talat. En vännina till mej mailade bilden för några år sedan. Hon hade väl hittat den på en sida där man skrev mycket om hemlösa katter och deras plågsamma liv på gatan och så vidare..Men använd den gärna. Bilden beskriver verkligen hemlösa katternas liv på ett mycket korrekt och plågsamt vis.

#7 Aha, jag förstår. Men nej jag vill inte använda en bild utan fotografens tillstånd. Skulle själv bli oerhört irriterad om någon tog min bild utan att fråga

Fler tips på hur man kan hjälpa en hemlös kise finns i tråden Hjälp en hemlös kise
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

å den kissen skulle jag vilja ta in , ser så ynklig ut och skitig , stackar lilla =( varje gång skär det igenom kropp och själ

Puttar upp min egen tråd lite :)

Fins en tråd där man får lite tips om hur man kan hjälpa en hemlös kise Länk
Kolla även på Hittekatter i fokus.
Snön o kylan har kommit nu o läget för de hemlösa är akut.
Alla kan vi hjälpa på något vis.
Kanske kan du tillverka något som går att sälja o penarna går till att hjälpa de hemlösa?
Eller som trådskaparen här har valt att göra sprida information om läget.
Det finns massor som just du kan göra för att hjälpa.
De behöver din hjälp o det nu!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

En knuff till :)
Bra skrivet… och bilden fick en att gråta

#14 Ja bilden är hjärtskärande :(

Putt…Det är så kallt ute..

Usch , sitter här med tårar i ögonen :/
Har kommit fram till att det inte hjälper att sitta och gråta.
Ta in en hemlösing istället!!!
#18 det är vad vi gjorde för ca 4 år sen! Och han är kvar än :) Världens bästa är han <3
Alla mina här hemma, utom de två äldsta, är fd hemlösingar.
I förrgår var det -11 grader kallt.
Fyra dygn tidigare tog vi in en hungrig och tovig katt.
Några ägare har vi fortfarande inte hört av. Kan inte låta bli att tänka på att om inte katten kommit fram och jamat och tiggt mat skulle jag aldrig klappat henne och kännt hur mager hon var, och hon skulle vart kvar ute i kylan… Och ännu mindre kan jag låta bli att tänka på alla skygga katter som inte har möjligheten att själva säga till om att något inte står rätt till!
Det är lätt att tänka på alla hemlösingar när det är juletider och kall vinter ute, men försök att även komma ihåg dem när det är dags att skaffa katt nästa gång!
Jag önskar jag hade bättre ekonomi så jag kunde hjälpa flera katter, men ett liv ser i alla fall lite ljusare ut!
Heder åt dig för att du tog in katten. Om alla bara gjorde vad de kunde och orkade göra så skulle allt se mycket bättre ut.
Hoppas du själv tar in hemlösa katter??Det borde alla göra tycker jag..
Ähum, menar du mig?

Skulle också vilja veta var bilden kommer från… Någon som vet?
#25 bilden kommer från google
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#27 Ja det mesta kan man ju hitta på google, men vem har tagit den osv? Vad ska jag söka på för att få fram bilden på google? Det ser ju ut att vara någon typ av konstnärsbild eller liknande.
så klokt och bra skrivet modellflickan. Du har ju så rätt i det du skriver. nu sitter jag här alldeles tårögd..Själv har jag katter hemma aom är rätt fientliga av sig mot andra främmande katter. Men jag vill ändå hjälpa till..Jag brukar bidra med pengar till katthem och sånt. Din text får mej att vilja göra mer modellflickan. Mycket bra skrivet som sagt..
denna bild har figurerat länge och fler har försökt ta reda på ursprunget men tyvärr inte hittat något.
//Pia
usch även idag har de snöat här. tänker på alla hemlösa katter som plågas i kylan..
Får jag kopiera texten till min blogg?
Kylan är ju inget större problem, eller tycker du synd om lokatterna också?
#33 Kylan är definitivt ett problem och skördar många kattliv. Dum kommentar av dej måste jag säga.

#33 Vet du om att våra tamkatter härstammar från ökenkatter? Med andra ord har de egentligen ingenting att göra i vår nordiska flora. Att jämföra dem med lodjur är inte hållbart då lodjuret har haft ca 9000 år på sig att anpassa sig till vårt klimat.
#35 Håller helt med.
ja den bilden har figurerat länge utan att någon vet vem som egentligen tog den..tyvärr:(
Vill ni hjälpa en hemlös misse?
se www.kks.nu (själv är jag Emma)

min sambo har tagit hand om ett flertal katter uppe i Umeå för katthemmet, han berättar många sorliga historier därifrån. vi har tagit in en skadad kattunge, som numer bor hos oss och är helt återställd sånär som lite ärr på benet. våra andra katter har varit helt suveräna mot denna lilla tjej.
min sambo ska ha en eloge för att ha hjälp så många katter då han dessutom är extremt kattallergisk. men det verkar som att det går bra med de vi har tills han blir förkyld, för då kan han knappt andas,.
Blir ledsen av att se bilden,ska kolla sidan och beställa en kalender!
Håller me dej för övrigt,har själv tagit hand om en gammal hemlös katt,de för jävligt rent ut sagt hur folk gör,hoppas att de slår tillbacks på dom själva en dag!
Blir så ledsen av detta problem med katter ( alla djur för övrigt )
Nu har ja beställt 2 st kalendrar!
Tack för tipset!!!
#40 Det har jag oxå gjort =) God jul önskar jag dej och alla andra kattvänner.
Ang bilden så har jag läst någonstans att det är ett montage.
Minn katt har varit borta snart 2 år. Önskar att jag visste var hann fanns. Saknar honom jättemycket..
liebe kann manchmal sehr weh tun

#42 Det skulle inte förvåna mig. Bland annat därför jag var nyfiken på varifrån den kom :P
Ja den där bilden är sorglig att titta på..Man vill liksom bara ta upp kattungen och gosa och säga att allt kommer bli bra. Tyvärr ser vardagen ut så för många hemlösa katter. Fejkbild eller inte..