Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 8002 ggr
Myllan
0

Trotsålder?

Har katter en trotsålder tro?

=)

oh-la
0

oh ja…

Maria
0

I så fall har Moritz haft trotsålder i 7 årFörvånad

/Maria

oh-la
0

#2, ähh, han är smart och tar så mycket plats han kan så att du verkligen ska förstå att det är han som bestämmer ;)

Maria
0

#3 Ja, nog har han bestämt alla årFlört Matte rättar sig efter minsta vink…

/Maria

Destany
0

Oh ja Zigge e inne i sin värsta period nu tror jag.. allt han inte fått göra innan får han plötsligt göra enligt han själv iallafall.. han e 7 månader nu så jag tror trotsen börjar där o håller i sig några månader.. Har för mig att Zorro oxå var jätte jobbig i den åldern.

Tålamodsprövande till tusen men ack så söt ändå =)

Addiction
0

JA! Garanterat! *hugaligen* Innan de är 1,5 år är det mycket trots fram och tillbaka… gränserna testas ;) Bara att bita ihop och gulla bort allt tramseri. Jag brukar ta upp dem och se till att de får något annat att tänka på en stund när de är på tjyvhumör.

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Hyrrokkin
0

Ja jösses, påminn mig inte! *skratt* Det finns många som inte alls orkar med denna "trotsålder" och alltid skaffar fullvuxna katter, ibland förstår jag dem ;)

Puma77
0

Trotsålder=jävelålder jo tack den kommer vi ihåg på Thindra. Suck. Tack o lov så har grabbarna aldrig visat såna tendenser.

//Pia

asvensso
0

jajamen! Min 6man kattpojke har nu borjat forsoka skrapa allt torrfoder over sin tallrik dar resterna av ev blot mat finns. Salig rora med pellets over hela golvet… Nu far jag flytta allt torrfoder.

Dessutom hoppar han pa den 2-arige pojken och biter honom i rumpan nar han sover sa han skriker hogt eller hoppar in i kattladan nar den adre forsoker koncentrera sig pa att kissa. En riktig liten retsticka. Daremellan hoppar han upp i soffan och lagger sig med huvudet i mitt kna och spinner som en liten kattunge.

Myllan
0

Min minsta är helt galen just nu. Men avleda är det bästa. Jag brukar distrahera dåliga beteenden med lek.