Tandsten
Vad brukar det kosta att ta bort tandsten på katt?
Cirka 1500 kronor om jag inte har fel.
/Maria
Jag betalar 200 kr för tandstensskrapning per katt. Jag har då väldigt tur som har så snälla katter att sköterskan kan skrapa på dem utan sövning eller lugnande. Det gör att jag kan gå ofta, innan det blir så mycket tandsten. Om katten har mycket tandsten så behöver de ofta använda ultraljudsapparat för att komma åt tandstenen som går in under tandköttet. Ultraljudsapparaten låter en hel del så katterna måste sövas för att inte bli skrämda av den.
Beror på mängden och omfattningen..
Dock äter katterna ibland kycklingvingar, så har aldrig behövt skrapa tänderna än.. Kanske när de blir äldre..
Vet bara att min hund skulle ha kostat runt 1000.
Men efter hon fick fri tillgång till ben när hon kom hit har det mesta försvunnit och hon är mycket fräschare i munnen..
Det varierar säkert beroende på vart man bor och till vilken klinik/veterinär man vänder sig men på Albano i Stockholm gav jag strax över 1.000 kr för ett par år sen.

jag gav 600 förra vintern för tanstensskrapning inkl nedsövning, då blev hon genom kollad av vetten oxå,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#3 Vad är det för kycklingvingar de får?
#6 Vanliga råa från en gård i närheten..

Okej. Tänkte mer på alla sjukdomar som kan finnas i rå kyckling. Kan inte katter få sådant?

#8, tänk på alla småfåglar de äter utomhus :) ne, de kan få salmonella, men det är väldigt väldigt ovanligt. ofta behöver de befinna sig enlängre tid på plats med mycket fågelavföring för att få det. av kyckling ska de dock inte få salmonellan.
#8 Köper man från ett bra ställe så har man inget att oroa sig för.
Hur tror du de gör i naturen? 
Var pä Albano. När jag bokade tid sa det ca 1500kr.
När jag skulle lämna in honon sa de att han hade ganska mycket tandsten. De hade fått dra utt två tänder, tänkte nu blir det dyrt, men det gick bara på 1220 kr, glatt överaskad 
Skrapning är i regel billigare än ultraljud. Min förra vet tog 900 kr för att ta tandsten med ultraljud.