uppvridningsbar "spindel" nån?
Hade på 80-talet en grej som såg ut som en sammetspuck med ett par ben, man vred upp o den sprang som en galning. Katterna hade väldigt roligt med den, o nu vill jag ha en sån igen, vet nån här om de finns o få tag i än, eller har nåt tips om nåt liknande?
De finns fortfarande att köpa.
I alla fall i en djuraffär i Uppsala.
Finns i svart eller grått om jag inte minns fel.
Svarta finns i alla fall.
jag har haft en sådan förut, men mina katter tyckte den var jätteläskig så det vart ingen hit direkt ;D

Tack för svaren, roligt att nån mer känner till! Jaha, då kan jag hoppas på djuraffären då att dom kanske har nånting sånt, var inte säker om det va en djur-eller mänskoleksak…
Jo, har för mig med att nån av katterna var rädd för den, men de andra hade hur roligt som helst! Själv hade jag mindre roligt, när den fastnade i mitt långa hippiehår, ajaj. Minns att det satt fastvirade hår runt benen på den som aldrig gick o få bort.

Förresten tillhör den djuraffären nån av kedjorna, den i Uppsala?
#4 Nej, det är en privatägd vad jag förstår det som, Palms Zoo.
De har en hemsida, men ingen näthandel vad jag har märkt.

En sån hade nog varit skoj att ha. Hojta till om du hittar någon 
Hittade ju annars de här, som är kanske liknande..
De vibbrerar.. Substitut för spindeln, hehe.
Vibbrerande djur

haha jaa, de verkar ju roliga!
Tiana ja, jag säjer till. Jag SKA hitta en, har fått det på hjärnan nu så jag ger inte upp. Jag vill ha nåt katten får jaga ordentligt o rusa loss, då han är nykastrerad o behöver göra av med energin. Tills vidare rusar jag själv med en mus i snöre genom huset varje kväll med katten i hälarna.
#8 Hahaha! Ja, men vem gör inte det! Man får ju motion själv också!