Savannah
Hej är det någon som har en Savannah katt? Är väldigt intresserad av att se flera bilder och få veta lite mer om rasen =) Taack.

Så vitt jag vet finns det bara en uppfödare av Savannah i Sverige, så chansen att du hittar någon som har en är ganska minimal.
Savannahn är en hybridras mellan tamkatt och serval och den är enbart godkänd i Independent, men får bara ställas ut utom tävlan.
Personligen har jag väldigt svårt för att man ska hålla på att exprimentera med raser sådär.. Låt vilda djur vara vilda och blanda inte in dem i aveln på våra tamdjur. En hybrid har ändå vilddjuret i sig, och jag ser ingen anledning förutom status och att det på något sätt skulle ses "Coolt" att ha en. Vi har så stor variation på våra tamkattsraser att det går att finna något för alla utan att blanda in vilda kattdjur. Bara det att hybridkorsningar oftast föds infertila tycker jag talar för att vi blandar oss i något vi inte borde.

jaghar en kompis som har en så jag har träffat några då jag var med hoss uppfödaren och träffar hennes katt, ingen katt jag skulle vilja ha, han skriker ganska mycket, låter inte som när "vanliga katter "skriker",jobbigt, Är du intreserad av den rasen så tycker jag gott att du kan kontakta uppfödaren och höra lite med henne, Eva Rubin har jag för mig hon heter, vet heller ingen annan uppfödare av denna ras,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kan inget om denna ras och har aldrig träffat en i verkligheten, men jag måste ändå säga att jag håller med #1. Är det inte det bästa om man kan låta vilda djur vara vilda? Tror också det handlar mycket om status.
MEN detta är ett fritt land där alla tar ansvar över sina egna beslut och sitt eget omdöme. Därför googlade jag lite och hittade denna länken, vet inte om det kan vara något för dig TS?