Prisrosett från utställning :)
Men jag har läst på andra forum att folk undrar om man kan köpa kokarder om man inte vinner några, men vadå, hur kan man köpa ett pris?? Enligt mig verkar det lite mysko.
Om jag kommer hem till någon och ser en stor maffig prishylla så är det inte alls säkert att priserna än vunna utan kanske köpta?!
Varför vill man köpa sig en kokard om man inte vunnit en? Menar verkligen inte att låta dryg, men jag förstår bara inte!
Snälla den som gör det, förklara!
På många utställningar kostar kokarderna, men man kan bara köpa dem om man vunnit :) Så många väljer att inte köpa med sig några hem.
Men hur mycket brukar de kosta då?
Även vanligt att du får titelkokarder men måste köpa certkokarder
Typ 20-30 spänn. Jag brukar tex inte köpa med mig kokarder med Ex1 på, för ställer man ofta kan man samla på sig ganska många. Eller om klubben har riktigt snygga:)

Åh jag är bara en sådan sucker när det gäller kokarder, har massor tack vare Feztiz. Men när det kommer till kritan o klubben man har ställt ut på tar betalt för sina kokarder….ja då köper jag! Nu har alltid Feztiz fått sina, när hon väl har fått. Inte alltid 1:a pris kokard till husisarna. Och när det gäller skogisarna så tänker jag….ja men det e ju hans första…eller hennes femte eller….osv…*ler* Så javisst jag har allför många hemma igentligen men ja…fina o se på och roliga. Skriver på baksidan vem kattern är som tagit priset, hur gammal den var o allt.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#7 - Jag kommer nog bli en sån som alltid köper hem katternas kokarder, det är ju minnen liksom!
Jag har köpt en rosett på en utställning, nu bad jag dem skriva en humoristisk sak på den som inte alls kopplar på någe vis till en vinst, kanske därför jag fick köpa en. Gav den som present till en väninna som har tagit hand om flera hemlösingar och som ofta får grannars kissar på besök
#9: Menar du kanske när folk säljer lkokarder, inte priskokarder? "Skriva en humoristisk sak" låter annars konstigt: priskokarderna är ju förtryckta.
Det var en kvinna som gjorde sånna som i inlägg #7 men man fick välja vad man ville skriva på dem. Vet inte skillnaden mellan priskokard och kokard, men som du säger de är ju förgjorda de som är priser.
Ja, sådana får man ju köpa hur många som helst!
Min för att få/få köpa en från prisrummet måste ju katten ha vunnit den.
Men är då en kokard bara en prisrosett och en "vanlig" bara rosett och ej kokard? Trodde kokard var själva "rosetten" oavsett vad som stod på den?

Många Kattklubbar /Rasringar har kokardtillverkninga innan de skall ha utställning. HAr varit med på några och det är verkligen roligt att sitta och hitta på olika rosetter, både färger och variationer.
Rekomenderas
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mitt inlägg var mest för att förtydliga för TS och inlägg #2

Visst finns det flitiga människor som gör jätte fina kokarder o säljer eller ger bort på utställningar. Har själv (eller katterna) fått speciella Hederspriser från olika människor. Ger själv ofta bort en extra liten present eller kokard som hederpris till nån söt katt *ler*
Och min klubb försöker anordna kokard kurser men tyvärr är det bara jag som e intresserad så det blir inget. Hade varit kul! Att ge bort e mycket roligare än att få =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z