Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1728 ggr
[Alexandrae]
0

Lära katter tricks

Jag håller på och lär min katt Simba lite tricks. Han kan sitt hyfsat bra och nu försöker jag lära honom att krypa efter min hand :)

Nån mer som tränar tricks med sin/sina katt/katter? Och nån som har tips på vad man kan lära dom? :)

Maria
0

Jag har aldrig haft tålamod, haha…

Det är snarare katterna som lärt mig trix. "Putter man ner tillräckligt med saker från bord/köksbänkar så kommer matte och ger en mat.

/Maria

Charlie2006
1

Jag har lärt min ena katt tricks som sitt, sitt vackert, vacker tass, bitt på en hård plast rundstång och hoppa från stol till stol (håller på att lära han hoppa igenom och över en rundstång).

Men håller på med träning av ta upp rundstången och ge den till mig, apport som jag är snart färdig med. Ja sän lite inkallning och klicker träning är påbörjat.

Ja har man inte en hund får man väll lära katten sin ;), jag behöver inte ha tålamod då min kille lär sig på 20-30 min max.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Alexandrae]
0

#2 oj, 20-30 min, det var snabbt! :)

Jag ska börja klickerträna min nu snart :)

Charlie2006
0

#3 Jo, han är väldigt lätt lärd. ;)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

NaimaG
0

Min norskis kan så här långt sitt och kom. den andra kan kom, sitt, tass, aport, hopp upp och svansa (följer efter mig).

Charlie2006
0

#5 mina kan oxå följa efter :) fast det behövs inget komando utan dom gör det hela tiden (utan när dom äter och sover såklart).

Min hemsida

//Frida

Karizma
0

Våran Mio kunde sitt,ligg rullarunt stanna-kom hit tass stå upp (på bakbenen) dansa (på bakbenen) detta var sån hon bara lärde sig då jag var hundvakt o träna hon snappa upp allt, och givetvis när jag såg allt hon kunde så träna hon och jag varje dag lite med skinka redo :) Hon var en kalaskatt åka  bil var jätte kul o följa med hem till mina vänner (som hade det djurfritt) hon var lite som en hund. Följde med i bilen för gå lös o plocka svamp hack i häl ducktig var hon. Tyvärr kunde vi inte ha henne kvar pga allergi men jag hitta ett nytt underbart hem :)