Zigge 5 månader redan
Min lille hittekatt Zigge (Lycklig) är redan 5 månader gammal vad tiden går fort.. inte längesen busen kom till mig o det första han gjorde var att klättra upp i gardinen. Han e en sån underbar kattunge.. busig o kelen på samma gång.. han har blivit bästis med Zorro här hemma.. Puma börjar oxå gilla honom lite nu.. Var inte längesen jag hämtade honom i Sölvesborg o han skrek i panik hela tiden i buren så han fick sitta i min famn för att vara tyst.. denna lille älskling som fick starta sitt liv på ett sånt fruktansvärt sätt men ändå är så lycklig o snäll .. han har verkligen vunnit mitt hjärta =)
här kommer några bilder på honom =)

nehe ingen som vill kommentera =(
Jätte fina kissar verkligen!!
Men visst går det fort man hinner inte ens märka att dem växen förän man tittar på gamla foton.
/ Sahar
Han är helt ljuvlig. Jag tycker att han har sådan vacker päls. (Påminner lite om en hittekatt jag tog hand om en gång)
Han och Zorro verkar ha funnit varandra. Har Zorro lugnat ner sig eller är han lika "galen" som tidigare?
Blir inte Puma svartsjuk?
/Maria

KKS-bladet kom med posten idag och kissen var med på bild. Va fin han är.

* 5 Zorro har lugnat ner sig lite men han får sina "dampryck" ibland.. han hade kattinfluensa o sen ögoninfektion på det så han har varit riktigt sur här hemma gått o morrat för sig själv.. Puma bryr sig faktiskt inte så mycket.. hon gosar mer med mig o verkar trivas att slippa zorros busiga beteende hela tiden..
*6 jaså var Zigge med där? vad stod där om honom eller det var bara en bild på honom?

I KKS-bladet står:
"Tack vare KKS har Lycklig räddats till livet. Han hittades dumpad vid en mindre väg, flera km från närmaste hus. Snuvig och full med mask. Hans fyra syskon hittades först. Efter tre dagar ringer en kille till KKS och berättar att han sett en kattunge invid ett lock där det stod skrivet: "Här har KKS hämtat katter." Upphittaren kontaktades omedelbart, körde dit och hämtade den sista kattungen som då fick sitt namn- Lycklig. Alla har fått nya hem utan Baronessan. Hör av dig om du är intresserad! "
Sedan är det en bild på honom med bildtext: "Lycklig blev väldigt lycklig när han efter ett par dagar kunde återförenas med sina fyra syskon."
Jag antar att det din Sigge det handlar om, Lycklig är ju inte ett så vanligt namn.

#8 Ja det e min lille Kille det handlar om =) Nej det e ett ovanligt namn o han har det kvar som mellannamn.. för det stämmer så bra på honom han är en sån lycklig liten katt..vad man än gör så spinner han..

Åh en sån fin svartsmoke husis! (är ju inte alls partisk, sitter på en egen svartsmoke modell långhårig muskelknutte med trivselmage a.k.a skogis ;) )