äta vita lekmöss?
Jag tänkte samla in katternas leksaker idag, för att sedan utportionera lite olika så de får lite omväxling. Dock kan jag inte hitta 3-4 såna små vita skramliga lekmöss med päls runt och lädersvans. Vi har inte så stor lägenhet så jag vet inte var mer jag ska leta.
Kan de äta hela såna? Min systers kattungar fick magproblem och fick då knappt någon mat, och då åt de upp pälsen som är fastlimmad på musen, men att äta hela? De är 18 veckor så de är inte så stora. Men det går vilt till när de leker så de kan ha åkt in under någon möbel jag inte tänkt på, men var… Men magarna verkar funka fint på dem, de äter och leker 
Om de har ätit hela sådana (vilket jag aldrig hört talas om), så borde de ha fruktansvärd smärta… De kan mycket väl slicka på pälsen så att den lossnar och följdaktligen äter de den, men inte äta mössen…
Du får nog leta ordentligt… Mellan dynorna i soffan? I sängen? Mellan spis och köksskåp? I ev bokhylla? I skor? I smutstvätt som kanske råkat hamna på golvet? I blomkrukor? Under badkaret, om det finns? Ja, möjligheterna var dessa finns är otalt många…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

En av mina katter äter omedelbart bums upp små vita skinnmöss även de med plast innuti så de är förbjudna hemma hos oss.
Har du kollat om mössen ligger under kylskåpet.
Stolt ägare till tre La permer
jag brukar ta bort ögon och nos på de där skinmössen och så finns det såna som bara är fyllda med pappaer. de tuggas sönder med tiden och skinnbiten är ju ofarlig
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
De ligger under spisen. Det gör de alltid här hemma.

Ja bakom spisen och under kylskåpet är heta tips att leta! ;) Även vissa hyllor/skåp kan dem trilla ner bakom och fastna om väggarna inte är helt raka.
Men jo, visst kan dem vi uppätna. En av våra tre kissar tuggar sönder dem direkt, men då dem andra två älskar att leka med dem så tar vi fram dem ibland och så får dem leka under uppsikt så vi kan gömma undan mössen sen igen. Vi har redan opererat upp magsäcken på slukarkatten en gång när han tuggade i sig halkmatta, och det får räcka.
Leo brukar bita svansen av leksaksmössen sen ratar han dem. Har leksaker försvunnit brukar man hitta dem under badkaret, i sängen (gjorde jäkligt ont att ligga på
), under soffan, i matte/husses skor. You name it …
5# Man får hålla lite koll på vad de sätter i vilket i och för sig inte alltid är särskilt lätt.

#6 Nej det är inte så lätt. I vårt fall handlade det om sånna här runda små halkskydd till badkar/dusch från IKEA. Dem satt fast i badkaret, men vår ena kisse, Aghamin, hoppade i och drog upp dem. "Ploppploppplopp" hörde man innifrån badrummet från sugpropparna :P Sedan bar han ut dem i hallen och gick tillbaka för att dra upp nästa. Sedan en dag hittade vi ett par av dem helt söndertuggade med massa smådelar runt om i lägenheten. Ett par månader senare började en av våra andra katter, Achilles, spy blod och då var det bara akut in till veterinären. Dem två centimeterstora bitarna han fått i sig hade alltså legat och skavt i magsäcken i två månader, det hade man ju inte en tanke på att dem kunde göra, och vi visste ju inte ens vem som tuggat sönder ringarna.
Dumma älskade katter, man vet aldrig var man har dem.
#7 Ajaj, lät inte roligt att få blödande magsår. Stackars kisse!
Nej, man kan bli gråhårig på de där mysisarna ibland, men jag skulle aldrig göra mig av med dem!

Nej det spelar ingen roll att dem har tagit sönder min dyra laptop, jag älskar dem ändå! Fast kanske inte just i det ögonblicket… ;)

Här brukar de ligga i damsugarn,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#9 Nä, precis eller när de har kissat på golvet och man inte upptäckt det förrän parketten börjar bli mörk
. Då blir man inte heller så glad, men ilskan går över …och då älskar man dem igen som om inget hade hänt