Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2406 ggr
Dorkiis
0

Fodertunna

hej, jag undrar var ni har köpt era fodertunnor? jag är på jakt efter en som är tillräckligt stor för 10 kg torrfoder och med ett bra lock så de inte kan få upp den men hittar ingen någonstans!

[Norrbysa]
0

Jag fick min på djuraffären när jag frågade. Annars kanske du kan leta på byggaffärer o liknande.

[Hilo]
0

Köpte mina första två från granngården och har en grön till salu.
Det är en vanlig tunna med tätt lock.

Den tredje fick jag från min uppfödare som jobbar på en djuraffär.

Dorkiis
0

tack, jag ska kolla med lite olika djuraffärer då, såg inget på deras hemsidor men det kanske inte ligger uppe =)

[Hilo]
0

#3 De brukar fråga när man köper fodersäckar.
Och ibland får man fråga själv då de har på lager Glad

oh-la
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90099049

den här vet jag att det finns folk som använder. rätt snygg (till skillnad från många andra fodertunnor) och finns i två storlekar. den på 40 l borde vara lagom

Dorkiis
0

#4 jaha, har aldrig köpt så stora säckar förut men ska börja med det nu Glad

#5 Jo den såg jag, har funderat på lite lösningar för att göra den mer "inbrottssäker" om djuraffären inte har någon =)

martdat
0

fick min i djuraffären när jag köpte 10 kg kattmat, men sett de har på rusta att köpa,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#5 den fick en väninna i present och är supernöjd med den, dessutom har hon dekorerat den med katt-schabloner som hon köpt på Panduro, jättefint.

[Norrbysa]
0

Den från IKEA ser inte ut att vara luft-tät. Torrfoder vill ju gärna ha lufttätt för att hålla sig fräscht länge.

Hawknestgrove
0

Olivers har täta tunnor

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hyrrokkin
0

Vi har en ölbryggartunna, eller vad det heter XD En sån som man jäser sitt eget öl (eller om det var vin?) i. Stor, vit, med ett litet (ca 1 cm i diameter) stort hål i locket. Men det går ju att täppa till med lite tejp och så är den tätslutande. Den rymmer ca 17 kg torrfoder skulle jag tro. Lite drygt. Kanske 20 tom. Mycket hur som helst ;)

Tror vi köpte den för en femtilapp på typ Coop eller liknande.

line84
0

Min djuraffär (arken) får hem ibland och då får du en när du köper en 10 kg säck. Så gå dit med jämna mellanrum och kolla. Både Hills och Royal Canin brukar ha erbjudandet då och då.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#9 hela fodersäcken ryms utan problem och även med sån där stor plastklämma men vill man hälla upp fodret rakt upp å ner i tunnan ska man nog inte ha en sådan som ni säger.