Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2285 ggr
Myllan
0

Stackars katt=(

Grannarna vägg i vägg flyttade för ett par månader sen. De hade en utekatt, som jag nu har sett stryka omkring här i flera dagar. katten jamar högt och håller till utanför porten. Jag har inte deras namn eller kontaktuppgifter men har mejlat föreningen om det. Har dock inte fått svar ännu och jag mår så dåligt över det. har övervägt att ta hand om katten men har ju redan två här hemma som säkerligen kommer bli stressade om jag tar in en till. Vad hade ni gjort?

Destany
0

jag hade tagit in den så länge.. det e kallt ute..visst det hade stört dina katter men det brukar oftast gå bra att sammanföra katter

JessicaN
0

Ring till något katthem i närheten. Flyttade dom för några månader sedan och katten är kvar så har dom förmodligen övergivit den.

Förresten, hade den gått där sen dom flyttade eller är det bara nyligen du har sett den stryka omkring? Katter kan ju gå tillbaka till sitt gamla hem när dom har flyttat.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Om du har möjlighet vore det bra om du kunde ta in den tills du kan få in den på ett katthem eller omplacerad. Det blir ju bara kallare och kallare nu, liten behöver mat och ett kryp-in.  Det är så fruktansvärt när folk överger sina djur, man önskar det fanns ett mycket bättre djurskydd i Sverige.

Maria
0

Det borde ju gå att få tag på förra "ägarna" genom att föreningen vet deras namn och så kan man söka på folkbokföringen vart dessa flyttat. Med lite detektivarbete så brukar det gå…

Fast är katten kvar så lutar det väl åt att de övergivit honom/henne men vem vet, de kanske letar?

I vilket fall som helst så behöver katten bli omhändertagen av antingen dig eller något katthem.

/Maria

Myllan
0

Pga att min ena katt här hemma är mkt speciell så kan jag inte ta in en annan vuxen katt för då kommer hon ligga och trycka i ett hörn i veckor. Så det är uteslutet.

Jag har kontaktat djurskyddsföreningen och väntar på svar från dem. Katthemmet har fullt, och polisen prioriterar inte dessa ärenden.

katten har troligtvis letat sig hit, då hon inte varit här hela tiden. men jag tycker ändå att man som kattägare borde reagerat när katten varit borta på samma ställe ett par dar och åkt och hämtat den.Jag hade lätt åkt och letat på det stället jag bott på innan om katten inte kom hem.

Vi får se hur det löser sig.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kanske har du nån kompis som kan ta in kissen ett tag? Vart befinner sig kissen?

Kanske det finns någon här på siten som har en liten plats för kissen?

MajaBack
0

Var bor du?

martdat
0

bostadsbolaget har nog deras nya adrerss, så jag hadde ringt till ägarna , elr bett hyresvärden göra det,sen hadde man fått se vad de svarat o utgått i från det, hadde katten verkat frisk så hadde jag tagit in den,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Sätt upp lappar i området. Det kan ju hända att de söker efter sin katt eller frågar någon annan i det tidigare bostadsområdet. Det är lite klassiskt det här att utekatter vandrar tillbaka till sina gamla domäner efter flytt.

Har du anmält katten till polisen? Om inte så gör det. En ägare bör anmäla att katten sprungit bort och då kan polisen matcha efterlysningen med upphittade katter.

Du kan inte ha katten i ett enskilt rum så länge? Badrummet eller vad som helst är bättre än att den går vind för våg utomhus. Att sammanföra honom med dina egna katter är väl ingen god idé, men om den hålls isolerad blir det ju annorlunda.

Var bor du någonstanns?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nellies-matte
0

Kontakta djurskyddsinsspektören i kommunen de kan besluta om ett omhändertagande av katten och få den omplacera på ett kh

blondifire
0

fast jag förstår att hon inte kan ta in den.dels för sin katts skull och dels för "i väntan på ett katthem" kan bli väldigt lång tid… det är olagligt o överge djur så gör du så att du ber föreningen om deras namn och eller nya adress,om dom inte vill kännas vid katten så lämna över det till polisen.

S*Winsnes Wilda

Myllan
0

Jobbar på en lösning.

Katten finns i hägersten, på valutavägen 21, stockholm om någon är intresserad av att hjälpa till. Hon håller till under en balkong utanför porten.

Hawknestgrove
0

Ja polisanmäl, för har de bara dumpat katten, så är det ett brott. Ge den lilla åtminstoen lite mat, så den får energi att hålla emot kyaln och hör med Stocklolms kattehem om de inte ahr en vrå! Det är ju i närheten…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Seglarina
0

Om dom flyttade för ett par månader sedan och du först började se den för ett par dagar sedan. SÅ kanske familjen har letat jätte mycket efter den och kanske gett upp.

Ta reda på deras nya adress, antagligen blir dom överlyckliga över att du hittat deras kära famoljemedlem.

Om inte annat kan du skicka ett brev till desan gamla adress (den har du juGlad) dom har säkert adressändring.

Utgå från att dom saknar den!

Myllan
0

Är man smart så kollar man ju där man bott innan om katten inte kommer hem.Det ska väl inte vara så svårt att klura ut att den kan vara där man bott innan?

Föreningen har varit i kontakt med ägarna. De påstår att katten sprungit tillbaka hit flertal gånger från sitt nya hem.(jag tror dock katten varit här en vecka i sträck nu utan att de varit och hämtat den. Grannarna har fått mata den och fixa en sovplats åt den) Nu ska de försöka omplacera katten och om de inte hittar någonstanns att omplacera den så är det avlivning som gäller hade de konstaterat. Idioter, om jag får uttrycka hur jag känner inför deras resonemang.

Någon som är intresserad av att ta hand om en supersocial katt?

tuska
0

Tråkigt att dom inte älskar sin katt meraGråter

Dom skulle ha katten till att vara inomhus, den fattar inte att den flyttat .

Stackars katt.

Myllan
0

Som sagt, är någon intresserad av att ta hand om katten, så skicka era kontaktuppgifter i ett meddelande till mig så hänvisar jag detta vidare till föreningen, som i sin tur ger uppgifterna till ägaren. Katten ska inte behöva avlivas. Men den måste bo någonstans där den kan vara utomhus. Gärna inte för centralt.

Gunlog
0

Jag vill inte gå emot någon eller försvara någon, men det är kanske så att ägarna har letat, men inte hittat katten? det är kanske så att de inte vet att katter söker sig tillbaka till "gamla" områden? Alla lär sig något nytt varje dag… De letar kanske i sitt nya område? Det verkade som ett bra tips att skicka ett brev till gamla adressen, så att adressändringen fixar resten… Så hade jag gjort i första hand… Vet du var de jobbar? Ett annat tips är att ta reda på telefonnumret. Det borde gå hos Telia. Som sagt, du har ju den gamla adressen.

Ta en kartong och sätt under balkongen som lite vindskydd. Ge lite mat, så ordnar det sig nog.

Man ska ju inte måla f-n på väggen, eller hur vänner?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

martdat
0

#18 Bra talat! HUr går det med kissen?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

En frigolitlåda som du tigger från fiskhandlare och tävttar ur är bra och håller värme.

För att leta efter folk, så är Ratsit suveränt. Där kan du tom söka bara på förnamn….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....