Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3940 ggr
zatanica
0

klä ut katt

Undrar om någon någon gång har klätt ut sin katt? Här i stan har vi en djur affär som ska ha tävling för hundar nu til halloween då de ska vara utklädda. Tänkte ta med min katt dit utklädd för skojs skull och se om han får vara med.

Men skulle behöva lite inspiration, Kissen i fråga är svart med vita tassar, långhårig, ser ut som en björn unge nästan.

spiritedaway
0

Nej. Jag tycker inte att man ska hålla på sådär faktiskt. Visst om katten/djuret fryser och skulle behöva lite extra värme. Men det är enda anledningen jag tycker är okej.

Och att ta med sin katt till en tävling där hundar ska tävla låter ju inte alltför smart tycker jag. Tycker du ska låta bli.

Maria
0

Jag är också en sådan där "tråkig" motståndare till att klä ut djur om det inte finns orsak.

/Maria

zatanica
0

Ok men nu var det inte sådana åsikter jag var ute efter.

Tycker oxå att det är korkat att tvinga djur till saker som de inte vill. Men nu råkar det vara så att våra katter är cirkus katter och just denna katten som jag tänkte ta med til djur affären för att visa att katter oxå kan göra roliga saker inte har något som hellst emot att ha någon form av kläder på sig. Han busar och gör sina konster utan att säga emot. Så jag var ute efter någon som har ide på vad jag kan klä ut honom till.

Maria
0

OK. hoppas du får andra tipsGlad

/Maria

spiritedaway
0

Mår din katt bra av att vara bland massa främlingar och massa hundar?

Och du kan ju alltid börja med att kolla med djuraffären vad de säger om att du tar dit din katt till en tävling för hundar.

Kan ju finnas hundar som verkligen inte tycker om katter.

blondifire
0

förra året hade vi halloweentema på klubbmästerskapet med sidotävling,utklädning,jag hade sytt en liten cape till en av min hanes avkommor i svart och blodrött,jättefint o lagom. ska se om jag har några foton på han och/eller flera..

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

tyvärr hittade d jag inga nu men det är enkelt,jag gjorde den röd med svarta kanter o gummiband i toppen så man bara trädde på den,som ett halsband.katten var svart så d såg riktigt coolt ut.

S*Winsnes Wilda

Seglarina
0

Va kul att du har katter som kan göra konster! Mina katter gör inga konster men jag har uppfostrat dem till att gå promenad med dom. Dom kommer när jag ropar osv. Mina grannar är väldigt förvånade att det över huvudtaget går att uppfostra katter.

Hävdar att jag skulle ha kunnat lära upp dom att tävlas i agility.

Det är kanske inte ofta att katter ser så speciella ut som katten grannen hade tidigare. Var grå och vit. På överläppen lite vitt som fortsatte ner som ett jätte stort helskägg. En tomteluva på honom så var det bara säcken som saknades. Kanske kan du spåna på hur din ser ut eller kombinera med några av konsterna han gör.

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kläs katterna inte ut i någon större utsträckning även om de förmodligen inte skulle ha så mycket emot det. Då och då faller vi dock för frestelsen att "göra moder Theresa" Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

zatanica
0

#6 kul, katten är ju svart så var lite inne på en dracula katt :)

#8 tror säert att de skulle kunna lära sig agillity, här hoppar de gärna över hinder, Så kul att visa upp för människor att katter är minst lika smarta som hundar och oxå kan lära sig saker.

Våra katter har inge problem med varken hundar eller främmande människor. De dunkar gärna ner sig i ett knä för att bli kliade bakom örat :)

mm får spåna lite, rotar runt lite i skåp o lådor med för att se vad man har.

JessicaN
0

Det här var enda gången jag "klädde ut" någon av mina katter.

Det var när jag skulle göra en almanacka att ge bort i present, så tog jag på en liten tomteluva på Trisse, för han skulle vara bilden för december månad.

Som ni ser så tyckte han inte så mycket om den och den fick tas av så fort kortet var taget Tungan ute

Yoda
0

Hihi, jag har också en liten Moder Teresa Glad

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

MyTwiggs
0

# 12 Se där! Gulle!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com