Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 3548 ggr
BlackWingedAngel
0

Någon som vet var man hittar kattkläder?

Hej.

Jag har alltid varit motståndare till djur i kläder måste jag erkänna, men så kom frosten till Göteborg i förrgår och nu fryser vår lilla Inca så hon skakar, om hon går ut.

Hon är ju bara fyra månader ännu och har inte så mycket hull, så jag förutsätter att hon kom tåla kylan bättre när hon blir äldre, men i nuläget skulle jag verkligen vilja hitta på något som kan hjälpa henne hålla värmen när vi går på promenad.

Några tips på var man kan hitta sådant?

SaraC
0

Till småhundar finns det ju en hel uppsjö, de minsta storlekarna kanske kan passa på en liten katt också? Googla "hundkläder" så får du massor med sidor, fanns en del om man googlade "kattkläder" också. Eller kolla i en välsorterad djurbutik.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MonicaLagerquist
0

Rusta brukar ha kattkläder till bra priser.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Lill-Kisse
0

Katter är kloka djur och brukar inte självmant ge sig ut i kyla och rusk. Gå inte ut med en katt som fryser och definitivt inte en kattunge. Låt henne stanna inne då. Hon vänjer sig fort med att vara inne under vinterhalvåret.

BlackWingedAngel
0

#3 Men hon tycker det är roligt att vara ute. Man märker ju att hon saknar att gå ut, så om det finns en lösning i att ge henne något att vara varm i, varför skulle hon inte få gå ut då?

Visst vänjer hon sig säkert, men varför ska hon behöva, om vi faktiskt kan gå ut?!

[Norrbysa]
0

tradera säljer en del hund- och kattkläder

blondifire
0

vad är inca för ras?

S*Winsnes Wilda

BlackWingedAngel
0

#6 Hon är bengal/ragdoll. Vadan frågan?

blondifire
0

nyfikenGlad. vet ju att många med orientaler använder kattkläder/tröjor till sina,spec på utställning då det kan vara riktigt kallt. kan kolla med nån av dom vart dom köper sina.

S*Winsnes Wilda

BlackWingedAngel
0

#8 Ja, alla tips är välkomna! :)

Maria
0

Men inte behöver en katt kläderFörvånad

/Maria

Lena
0

#10 Vissa raser är har ju inte päls efter vårt klimat, så då kan det faktiskt behövas kläder precis som #8 skriver.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

blondifire
0

här finns bra och snygga kläder+en del annat:

hund/kattkläder

S*Winsnes Wilda

Maria
0

#11 Men denna katten var Bengal/ragdoll och torde ha en del päls ellerObestämd

/Maria

oh-la
0

#13, mina birmor skakar också som asplöv om det är mindre än 10 grader ute. innekatter utvecklar inte den räta päls som utekatter gör och därför tål de kylan lite sämre. dessutom är ju katter individer precis som hundar och människor. och bland dessa individer finns det vissa som är mer frusna. jag får t.ex. en massa underliga blickar när jag är ute med mina och får bära runt min ena innanför jackan, men efter att jag varit ute med henne en stund sätter hon sig demonstativt och ser plågad ut och skakar som jag vet inte vad. då har hon fått nog och vill spendera resten av utgången innanför jackan.

BlackWingedAngel
0

#12 Tack för tipset

#13 Nej, sin ragdollpappa till trots så har hon tunn, mjuk päls, som bengalen och inte särskilt mkt hull ännu.

Seglarina
0

Snälla Black Winge, kan du inte lägga ut en bild på din katt? Blev så nyfiken på denna blandning.

BlackWingedAngel
0

BlackWingedAngel står det eg, men texten syns inte helt. ;)

Det finns en bild på henne i tråden "Inca flyttar in".

Vet inte hur man gör för att länka och just nu sitter jag i skolan så här har jag inga bilder att ladda upp.