Utmanande matning
Jag läste tipset att kasta iväg torrfoder och låta kissen jaga ikapp det i någon tråd här, och när jag insåg att det var succé har jag funderat på andra kul matningsalternativ.
Hittills har jag kommit på att gömma mat på olika ställen, stoppa i hushållspappersrullar eller hälla i en boll med hål i. Särskilt rullen är kul, jag har stängt till den i ena änden och gjort några småhål så att hon kan både stoppa in tassen och rulla den, men nu har min fantasi tagit slut.
Har någon bra tips på kul och utmanande matningsmetoder? Jag och Knytte skulle bli glada 

Kul! Borde det inte kunna fungera med blötmat också?

Det lär ju bli väldigt kladdigt eftersom att det bygger på att katten måste ta maten med tassen då hålet är för litet för att katten ska få in huvudet i burken.
Stolt ägare till tre La permer
Försöker få mina katter att äta kycklingvingar så jag har nu knutit ett snöre, och springer som en dåre i hela huset 
#4 Det skulle vara kul att se! Hur går det nappar de på idén! Kan tänka mig att det kan locka till en ryslig bra aptit.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Betyder detta att ni gör på "lek"sätt istället för att ha i en sk¨ål eller har ni både och eller…….? Vi har ju turen här hemma att vi alltid kan ha torrfoder hemma så hur aktiverar vi??
# jo visst dom tycker det är sjukt roligt… jag får jue motion på köpet :) hängde även en kycklingvinge i taket… det var ganska roligt att se dom hoppa och slita ner den 

#3: Ja, där tänkte jag lite kort… Ska prova med torrfodret iaf.
#4: En strålande idé! Knytte har varit helt ointresserad av kött innan, men det låter ju som ett sätt att få igång intresset. Äter de upp vingen när de fångat den?
#6: Jag tänker att jag byter ut delar av fodergivan i skål mot mat på roligare sätt, men Knytte får inte obegränsat med torrfoder, så det kanske är lättre då. Du skulle kanske också kunna prova en matskål som den i #1 iofs?
#8 jo jag funderade på det. Den skålen ser ju rolig ut och jag tror iaf min ena katt skulle älska att vara tvungen att jobba flr maten.

#10: Är det något du köpt i en djuraffär, eller var har du hittat den?
Din katt är en riktig skönhet förresten!
#11 Har köpt den i djuraffären, det finns lite olika varianter och svårighetgrader