Nallekatt 2 - blå
Det här är Duffys halvbror och kompis som kallas Murkis till vardags, blå britt. Som synes väldigt välplacerad bland sina nallevänner…:)

Åhh vad underbar han med *krama på han*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Härlig färg - blått är lite av brittens "signum", va?
Vilken sötnos :)

#2 Ja, British Blue är väl "originalfärgen" s a s. Min första britt var också blå… Men det var nog mest för att det fanns en sådan till salu just då, egentligen hade jag velat ha en silver eller golden. Fast nu är jag så nöjd att det blev det det blev och de linjer det blev:)
#4 Just ja, så var det.
Jaha, det var lite som jag då, jag skulle absolut ha en röd hane, men så fanns det en vit tjej som liksom pockade på min uppmärksamhet. :)

Låter som mitt första val av katt. Ville ha en korthårig röd hane. Sen visade grannen mig sin lilla grå långhåriga hona och så kom Tuffi in i mitt liv. Efter det är det grå (ok blå då) katter som ligge närmast mitt hjärta :)
Ååh, blåa brittaner .. En av mina favorit färger o ras :) Dem väger inte mycket va?
#7 En britt väger nog en del, jo. Är inte nog insatt för att gissa kilon, men en britthanne är rätt bastant.
För övrigt, något som inte alls hör hit, är jag så kär i två rödvita britthanar (ungar) just nu…

Britter är en medelstor och ganska tung ras, även om vikten varierar. Men honorna väger väl ca 4-6 kg, genomsnittligt, och hanarna 7-8 kg när de är färdigväxta. Ja somliga ända upp till 10 kg.