Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 668 ggr
rosa86
0

nu så...

nu har vi två katter här.. allt verkar gå bra ingen som bitits eller rivits men ett evigt vakande över vad den andre gör. jag undrar bara, den lilla katten som bodde här innan den har varken ätit druckit eller gått på låda sen den andra kom medans han är nöjd och sköter allt.. hur ska jag göra för att lugna ned henne så hon kan få i sej lite mat och vatten? eller är det normalt och det kanske tar några dagar innan hon äter igen?

kan ju också tillägga att hon är livrädd och inte ens vi får röra henne och sån är hon aldrig annars heller.. men det kanske också bara är en reaktion till allt som hänt:)

sen undrar jag.. de har varit tillsammans nu i 10timmar och inte gjort några direkta antydningar till slagsmål men lite revirmärkande.. bör jag hålla dem skiljda under natten då jag sover eller kan de vara tillsammans?

många frågor första gången jag sätter ihop katter :)

[helenal]
0

nu har jag inte riktigt hängt med här..men hade du en annan katt innan o har skaffar dig en ny?och honan är den du hade innan som vägrar äta? låt det gå några dagar…visa henne maten(ge hennes favorit mat) lek med henne så att hon inte känner sig utanflr..

Pia
0

ny gammal katt, där kan man läsa om hur det "började"…:)

Lite sent svar kanske, men jag tycker absolut att du skall ha dem åtskilda på natten till en början.

Och ja, det kan ta tid innan den oroliga missen lugnar sig och får ro att äta. Men om du har dem separerade så ser du ju till att hon får möjlighet att äta och framförallt dricka ordentligt. kanske skämma bort henne med något extra gott? Lilla gumman, pyssla med henne ordentligt säger jag med!

Annaae.
0

#2 aa håller med.. Låt henen inte få vara utanför heller och försök bara mata henne men om hon inte vill så försök senare! Jag vet ej vad det kan bero men det är ju så klart något men försök bara allt som du vet & kan så hon inte tror att hon blir ensam o.sv :)

AgnetaK
0

#3 Schysst att svara, fast denna katt flyttade ju till rosa86 för över två månader sedan, så förhoppningsvis har katterna blivit kompisar nu. Glad

Men det vore kul med en uppdatering…? Glad