Klöspelare, egentillverkade!
Hej!
Jag skrev detta inlägg även på devonrex.ifokus men vill ha så många svar som möjligt så därför lägger jag även ut detta på denna sida.
Vi får ju hem vår söta lilla Greta om 3 veckor och håller just nu på att göra vårt hem lite mer "kattroligt", och "kattsmart" men vi har inte lyckats hitta några (enligt vår smak) snygga klöspelare.
Vi tänkte bygga en själva så vi skulle jättegärna vilja se bild på alla era egentillverkade klöspelare. Hur tänkte ni och hur gjorde ni? Något särsklit man bör ha i åtanke vid byggandet?
Är jättesugna på att se lösningar som är lite "annorlunda" Som skiljer sig lite från mängden så att säga. Så snälla, bomba denna tråden nu med bilder på era, även inköpta om ni tycker de är smarta och praktiska förstås!
Mvh Therese.
Jag har byggt ett eget klösträd 
Stommen är av björk och "hyllorna" är av spånskiva, inklädda i fleecetyg.
Lite skruv, lite lim, en häftpistol, _et voila!
_Stammen är insnurrad i halvtunt båtrep och jag knöt fast en liten leksak på den översta sittplatsen.

Mitt projekt (som dock inte påbörjats än) är att göra ett miniatyr älgtorn till mina katter. Min pappa snickrar älgtorn så ska sätta honom i arbete för att göra ett litet tors. Sen ska benen viras med rep och trappstegen med matta eller kanske rep där också, kan ju också måla det i nån piffig färg. projektet är som sagt tyvärr inte påbörjat, men lovar att fota och visa när jag har fixat det!
#2 - Det ska bli kul att se när det blir klart. Låter verkligen häftigt!
I den här tråden finns det ju bilder på en massa klätterträd. Bland annat det min pappa byggde åt mig. Färgerna blev ju lite spännande men det fungerar :P Kan tyvärr inte ge tips på hur det ska byggas.