Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 994 ggr
[Norrbysa]
0

Godis-tips

Jag tränar mina katter till att göra trixs. Då krävs godis som behöning. (Har inte lyckats med clicker.)

Jag var orolig att det skulle bli lite för mycket godis när jag tränade ofta så jag kom på ett trixs.

Köp vanligt torrfoder fast av en annan sort av den de äter! Min katter går på detta och tror att det är godis de får. Kyss

Nu kan jag träna oftare utan att behöva vara orolig!

FamusLastWords
0

haha, smart Skrattande

MonicaLagerquist
0

Tänk bara på att räkna av det godiset från den vanliga fodergivan.

Stolt ägare till tre La permer

FamusLastWords
0

#2 Men katter har väl fri tillgång till foder ? Så vad gör det då?

MonicaLagerquist
0

MonicaLagerquist
0

Mina katter har inte fri tillgång till mat.Var för ska de ha det?

FamusLastWords
0

Vet faktiskt inte, men de flesta katter brukar ha fri tillgång, vad jag har sett, förutom katter som äter och äter och blir överviktiga.

[Norrbysa]
0

Eftersom jag bara ger "godisarna" en och en så blir det en så liten mängd att det inte märks.

Mina katter har nästintill fri tillgång. Jag fyller på skålarna morgon och kväll och det blir ungefär det som de ska äta enligt förpackningen. Sen får katterna äta när de är hungriga och de har egna rutiner.

MonicaLagerquist
0

Men visst har dina katter ökat rejält i vikt efter kastrationen?

[Norrbysa]
0

#8 Jepp. Men det var eftersom jag gav dem kattungemat förlänge. Nu har jag bytt och de har gått ner till normalvikt igen. Glad

Det nya fodret innehåller mycket fiber och protein och det märks att de håller sig mätta längre än förut. De äter mindre och mer sällan nu.