Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1484 ggr
Enlitenfrisk
0

Hjälp med att sälja?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nu är det så att jag har ett problem, det gäller en av de kattungarna jag tog hem. Jag tog hem fyra stycken kattungar från ett stall då de var väldigt utmagrade och inte bra behandlade. Jag lyckades bli av med fyra av fem, men det är alltså en liten kille kvar. Jag har frågat runt bland vänner och bekanta, laggt ut annonser och satt upp lappar lite överallt. Har tyvärr ingen möjlighet att behålla honom själv :/ Eftersom vi redan bor i en liten lägenhet med två katter, känner att det inte är snällt mot djuren.

Min fråga är då finns det något katthem där man kan lämmna in honom? Han är rumsren, avmaskad och 15veckor gammal. Vet ni något hem som skulle kunna ta honom? Tänkte även om vi skulle kunna kontakta något större katthem om de la ut anonns så skulle vi kunna vara jourhem ett tag till iallafall. Tror nämligen det kanske kan vara lättare att få hjälp genom dem, eller?

Tack få förhand / Michelle.

PS : Jag bor i Katrineholm, Södermanland. Så ni vet typ var i Sverige det kan vara aktuellt.

sisal
0

Vad skönt att du bryr dig och lägger ner så mycket jobb på att hitta nytt hem åt killen.

Det finns djurskyddet-strangnas.se eller djurskyddet-eskilstuna.se eller finntorpskatthem.se

Där kan du säkert få mer information om hur du går till väga. Jag vet att de flesta Katthem tar en avgift för att ta emot katten, för ofta ska ju katten kastreras, märkas, vaccineras osv osv innan det är dags för nytt hem.

Men gå in på sidorna och kolla, där finns ju också tel.nr.

Lycka till!

Enlitenfrisk
0

Tack så jättemycket ska kolla in sidorna direkt.Skrattande

sisal
0

Uppdatera gärna!

Enlitenfrisk
0

Hej på er, hade sådant flyt att en kompis kompis nu precis bestämmt sig för att skaffa en kompis till sin katt :) Så jag hade en jätte tur. Känns så bra att det löste sig trots allt :D

sisal
0

Kanon!!! Skrattande Men nu vet du vart du ska vända dig nästa gång du gör en sån god gärning!