Kattutställning i Örebro i helgen?
Någon som ska dit och ställa ut sin misse, kanske flera missar?
Jag ska dit som besökare, är bara nyfiken.. 
Hade gärnat åkt dit om jag bott kvar där, men dessvärre har jag flyttat.
Hoppas det blir en rolig dag för dig :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag hadde planerat att vara där, men sen blev det inget av
#2 Skulle du ställa ut dina kissar eller?
Ja, jag har stora förväntningar! Det är ju första gången jag går på en utställning. Och jag tar med mig tonårsdottern, hon gillar coonisar.. 
Åh vad roligt :) Det blir ju roligt för henne med då. Kanske finns andra raser som hon fastnar för då. Men akta så hon inte fastnar för mycket för en viss ras, då kommer du ju få höra en himlans massa tjat i framtiden 
# 3 Nej jag har ingen anmäld till utställningen, skulle dit för att se en hane som jag ska använda i min avel.
Jag ska dit men ingen av katterna följer med :) Det är kattungeperiod nu!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

jag och syrran ska dit. vi ställer våran cornish och hennes burma på söndagen.tänkte ställa min skogis också, men med 175 anmälda skogisar till söndagen har man inte en suck att ens få ett EX1 så det är tyvärr bara slöseri med pengar 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#5 Ha ha.. nej, nu tjatas det om en häst!!

Jag skall dit båda dagarna. På lördagen har jag med mig min egen uppfödda skogis kille S*Luddhuvet´z Kung Gustaf och min långhåriga huskatt SW´07 Feztiz och på söndagen så har jag med mig min avelshane S*SillyZone´s Maybe I´m a Leo även han en skogis=)
En bild på min huskatt=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#9 haha ja det var ju lite större än en katt :P
#10 Åhh, din katt är så vacker! Förstår att hon är poppis i utställningsringen. Domarna kan väl inte motstå henne 

#11; Ja jag tycker med hon e vacker *ler* och det går otroligt bra på utställningar. Årets katt 2008 har hon blivit med. Är så glad över henne. Hon e ju såååååå super go med o snuttar på armen. Min lilla bebis =)
S*Luddhuvet´z
Jag har två katter anmälda till söndagen (skogisar) men om vi kommer eller inte beror helt på när min dräktiga hona behagar att föda. Förlossningen är beräknad till nästa vecka och vikarierande ackuschörska till söndagen är visserligen ordnad, men helst vill jag ju vara med själv.

Jag ska dit på söndagen med min Norska skogkatt Smeagol.
#14 Fining! 

#15 Tack det tycker jag också och han är den underbaraste som finns dessutom.
#16 Nej, min katt är den underbaraste… *ler*

#17 Såklart

Min Feztiz blev Best In Show =)=)=)=) Är kanon glad såklart o min skogis kille blev Nominerad=)
S*Luddhuvet´z
#19 GRATTIS!! 
Min huskattskille blev nominerad men det var en korthårig hona som knep platsen för oss, attans! :P Men men.. Det var första gången min Findus ställdes ut (och första gången för mig också för den delen) så jag blev väldigt nöjd, trodde han skulle få en rosett på sin höjd men sen gick han och fick en pokal! :D Han var så duktig min Findus :)
Men jag har sagt till honom att det var ju bara en mjukstart, ska ställa ut honom i juni också, får se hur det går då :) Fast för mig är Findus den allra finaste, oavsett vad domarna säger :)
Alltså, hon knep BIS platsen för oss, men men..
Blev även väldigt nöjd över att han faktiskt fick en röst. Alexey Shchukin röstade för att Findus skulle bli BIS för korthårig huskatt och det kändes faktiskt bra. Jämfört med ibland då domarna var enhälliga.
Nu fick min Findus faktiskt en röst. Tycker fortfarande det är så häftigt! Min lille Findus blev nominerad till BIS och sen var det faktiskt en domare som tyckte han skulle vinna, att han skulle bli BIS! Hihih, vad kul det var :D
#22 GRATTIS till dig med! Vad kul det låter med att ställa ut.. 
Okej.. nu har jag varit på utställningen! Och där fanns en massa fina missar.. Men något jag som nybörjare tänkte på, är att det varit bra om man skyltat på buren vilken ras det är.. Inte så lätt att skilja på dem! En del hade små skyltar om dem, en eloge till dom

Grattis till alla!!
grattis till happys första cert (min hanes avkomma)

jag var där och tittade på lördagen och var assistent på söndagen 
många fina katter…
You can't spell Bitchy without Itchy

Det är väldigt bra om man köper en katalog.Där finns massor av info om katterna och om hur utställningen går till.
Stolt ägare till tre La permer

#27 Ja, jag kom på det några timmar efteråt.. fniss..
#30 Tack så mycket för den kommentaren om att det var töntigt, var det verkligen nödvändigt..? Nu har jag ställt ut Findus fler gånger efter det men jag blev så glad eftersom han fick en röst. Och även om det skulle vara så att domaren röstade på honom som en "tröst-röst" så är jag stolt över att han ändå blev nominerad. Det låter som om du är en sån där person som inte kan låta någon vara glad, sånt där kan du hålla för dig själv, låt oss vara glada!
#30 Vad är detta för påhopp!!?? Hon har väl all rätt att vara glad och stolt? Vad arg jag blir när jag läser sånt! Det spelar väl roll hur många röster man får? Med fem hade han ju blivit bis.
Jag tror inte alls att Findus fick en tröströst. Det är en fin katt och han förtjänade den!
JessicaN, du har en fin katt. Lycka till på kommande utställningar och låt inte sura och bittra människor ta glädjen ifrån dig.. ;)
/Liza
#32 Tack så jättemycket Liza! :D
Helgen 19-20 september ska vi till Nyköping och kämpa om Scandinavian Winner titeln så då hoppas vi att det går bra :) Men även om han inte skulle vinna så är han för mig världens finaste iallafall :)
Luna blev NOM på NERKs vinterutställning 2008. Jag drömde verlligen om EN ENDASTE röst i panel då, att bara en domare skulle tycka min katt var finast! Det är inte ett dugg fånigt :)
Nu gällde ju detta 2009, och kan meddela Luna blev BIS kastrathona kat III :)
#34 Måste bara säga att jag såg Luna i Eskilstuna i söndags och hon är så fin :)
#36 Du vill bara jävlas va?? Om inte du kan vara trevlig har du inte här och göra! Vad handlar det om, avundsjuka eller? Du beter dig fruktansvärt omoget.
Anledningen till varför han blev 4:a var att domaren tyckte han kände en svansknick, men som jag har kollat upp och den finns inte. Men då tyckte domaren att han kände en.
Och jag åker till SW för att han har kvalat in och jag har aldrig varit på en sån utställning, varför inte ta med sig honom då och prova..
Och nej, jag glömmer inte att ta med mig nomineringspokalerna!

Då borde domaren läsa på sin huskatts standard för huskatter får ha knick utan att domaren skall slå ner på detta. Även raskatt som är kastrat får ha knick utan att det skall påverka resultatet!
S*Luddhuvet´z

Fast står det mellan två likvärdiga kastrater så brukar knicken vara det som får det att tippa över till den kattens nackdel.
Stolt ägare till tre La permer
#39 Jaha, det visste jag inte :) Det var nog även för att Findus blev lite blyg på domarbordet men domaren sa att det han kände gjorde att han blev 4:a, men det spelar ingen roll för mig :) Han är alltid en vinnare för mig :)

Det kan också vara så att han hade en s.k. "stressknick" därför att han var lite orolig just på utställningen, en sån knick försvinner sen när man kommit hem igen!
En katt kan få stressknick, precis som den kan stressfälla, stressmjälla, eller helt plötsligt få fettsvans pga. utsällningsstress!
Jaffas mamma Pepe, som för övrigt är en mkt fin katt, fick jag sluta ställa ut pga. stressmjäll! Hon var sååå fin i pälsen på morgonen när man åkte, och på utställningen såg hon ut som om hon liftat dit i snöstorm….
Och ju mer man kammade/borstade henne, desto mer Mjäll drevs upp… så där fick jag ge upp…. *suck*…
Tråden är redigerad, 2 inlägg är borttagna då de innehöll personangrepp och därmed bryter mot sajtens regler.
En varning utdelas samtidigt till medlem coolyoline. Läs våra regler. Upprepade övertramp leder till avstänging.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#42 Det visste jag inte heller, man lär sig alltid något nytt
Det måste nog vara en stress-knick för ingen domare har känt någon förr och inte heller de andra huskattsägarna kunde känna någon precis efter bedömningen, och jag kan inte heller känna någon. Typiskt, men men.. För mig är Findus BIW (Best In the World
)

#44, WW (World Winner) heter det!!
(var jag rolig nu..?) Ja dom där stressknickarna försvinner lika fort som dom kommer för det mesta…

Men det står ändå i standarden att inte en knick skall påverka domar beslutet så ja. Hade han var it en raskatt hade jag förstått det men inte nu!!!
Nåja domare dömer som de vill *ler* Nu e det snart SW =) Jippi!
S*Luddhuvet´z
#45 Jo, jag vet att det heter WW men BIW är mitt egna lilla pris 
#46 Skönt att veta iallafall utifall han får en någon annan gång
Ja, nu är det snart SW! 
Denna tråd låses på TS begäran.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"