Kattpejl
Funderar på att skaffa en dylik till Tristan eftersom jag tyckte att mina föräldrar var ohälsosamt oroliga när katten var borta veckovis i somras. Sen har ju Blekinge drabbats av flunsan vilket inte förbättrar speciellt om katten drar. Är det nån som har erfarenhet av denna, kollade recension på katt.nu och det var väl bra betyg. Halsbandet väger 30 g vilket är mindre än ett gädd-drag och katten är rätt stor så där blir det nog inga problem.

Fiffig idé! Ja är det ett halsband som katten inte känner obehag av eller kan fastna med är det väl ett alldeles utmärkt bra sätt att hålla reda på sin utekatt. Plus ID-märkning förstås.
Någon annan som har åsikter eller rentav erfarenhet av det här halsbandet?

Nå, har det blivit någon kattpejls-investering?

Nope, halsbandet kan ju fastna trodde parenteserna och sen har T fått lite cred eftersom han trots allt masade sig tillbaka varje gång. Funderar dock på att skaffa 100-kanalsmottagaren och ett gäng halsband till mina kompisar så jag kan hålla koll på dom på krogen.

Smart kan man sätta det på barn?

Men det är ju jättebra, frågan är bara hur många som är villiga att hänga på sig halsbanden frivilligt… Måste nog till lite pr och trend-status för att det skall funka…:)

Jag kan svara, då jag har haft halsbandet i ca 1 år. Det första du inte behöver göra, är att oroa dig för att halsbandet är falrigt och katten kan strypas. Halsbandet är med resår och du kan även sätta sändaren på den typ av halsband som knäpper upp sig vid belastning. För att vänja, så gjorde jag så här. Arne fick gå inomhus med ett litet resår band runt halsen i en vecka. Jag drog alltid av halsbandet. Sen bytte jag till ett vanlit resår katthalsband en vecka och sedan till ett halsband med ett fasttejpat batteri AAA. När han var van vid detta, så var tiden mogen. Bifogar en fil här, så kan ni läsa

Sen kan jag tala om, att jag bor i Norra Bohuslän, med väldigt kuperad terräng med gamla stenbrott, så man får helt enkelt lära sig. Tar lite tid. Men jag lovar att det är en supergrej! i den terrrängen jag bor i så är räckvidden ca 900-1000 meter, vilket är väldigt långt, om du går till fots! ett par gånger har vi använt bilen för den lille gynnaren har gått utom räckhåll och det fungerar bra det med.Om man kan sätta det på barn? Javisst! Sambon funderar på att använda det baklänges för mig, när jag är ute i skogen och plockar svamp. jag har lokalsinne som en blind höna, nämligen. Vill man träna med pejlen, så kan man ta och träna tillsammans med en kompis, som gömmer halsbandet, t ex. Så jag kan bara lovorda det. Ni kan läsa vad jag tycker på deras hemsida också.www.petcom.se under kommentarer.

Vad kul, men en riktig recension på mackapären, tack för den Gunilla!

I #7 framgår var man kan köpa kattpejl.
Jag säljer både kattpejlare och id-brickor i min webb-shop: www.smart-cat.net. tack vare pejlaren så har jag hittat mina katter enkelt och snabbt både i garage och källare. pejlaren är smidig och enkel att använda och den säljs till ett bra pris! Id-brickorna är coola och söta. Hoppas ni hittar ngt som ni gillar!