Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 835 ggr
vickevire
0

Förväntningar inför SW?

Jaha nu är det inte så jättelänge kvar till Scandinavian Winner Show! jag vet att en del av er ska dit och tävla, själv ska jag nog dit och titta.

Är ni nervösa?Vad har ni för förväntningar? Vet ni redan nu om några "farliga konkurrenter" till er katt/katter som ni kommer att få tävla mot…?

Jag bara undrar, för jag vet inte hur man kan känna sig inför en sådan pass stor och viktig tävling, själv har jag aldrig ställt ut alls. Men berätta gärna!Tungan ute

EddaM
0

Åhh ialf jag är nervös, detta blir mitt andra SW. Och den förra jag var med på gick ju strålande då min huskatt blev SW´07. Är alltid nervös på utställningar och det är klart är det fler katter med så blir man ju mer nervös o sedan får man ju inte reda på vilken domare man har fått förrens på lördag morgonen o sedan får man vänta tills på söndagen innan man får reda på om ens katt har kommit till panelen. Så det är en super spännande helg med en massa nervositet. Men man måste bara älska det! =)))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Yoda
0

Jag har inga katter själv (i år heller), men jag är måttligt nervös inför min avkomma som är där. Det är dessutom första gången hon går i öppen klass, så det är lite extra spännande!

Hon har ju gjort det väldigt bra som ung, Junior Winner med 7 BIS och 10 NOM. Men, det är en annan sak i vuxen klass, samt med sånt motstånd! För det första är hon en vanligt färg, vilket innebär att hon säkert har motstånd om cert. Sedan BIV, vilket ju är kul. Men att hon sedan ska nomineras mot massa fina andra raser  (damn katIII!) gör ju att vå chans minskar rejält. Jag säger inte att man inte har en chans, för då skulle man nog inte åka, men chansen är liten.

Men, jag ser fram emot en rolig helg, med massa fina katter och bra stämning! Utan förväntningar ;)

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Kattilaforsens
0

Jag ska inte ställa ut på SW men eventuellt åker jag dit och tittar på alla vackra katter.

Gipzy
0

Har ju tävlat SW många ggr med Jaffa, Olle, Birger och Oggy men för Steffie och Damian är det första ggn!Skrattande Ska bli spännande att se hur det går för båda två! Förväntningar vågar jag inte ha, däremot förhoppningar…Flört

Gipzy
0

Jaa, då är det bara två veckor kvar…!Tungan ute

[Hilo]
0

Jag vill såå gärna åka, och skulle ha gått på banketten med min uppfödare om inte pengarna satt stopp..
_
Jäklar._

Önskar alla som ska dit och tävla ett stort LYCKA TILL! Skrattande

JessicaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska dit med min Findus. Vi ska bo på hotell. Antagligen så åker vi på fredags eftermiddagen/kvällen så att han inte behöver åka så långt innan själva utställningen. Får hoppas att det går bra. Annars så blir det en kul upplevelse, har aldrig varit på SW tidigare Glad