Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 6243 ggr
Jojo85
1

10 minuter och lite fantasi...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flyttade till en ny stor lägenhet i fredags och ute på balkongen stod en övergiven lite ranglig hylla…

Projekt tänkte jag! Skrattande

En stund senare, en sönderklippt dörrmatta och lite fantasi så ser hyllan ut såhär..

Någon som har ytterligare tips på något kul till mina pojkars nya leksak? Man ser inte det på bilden men på sidorna hänger leksaker de kan "slå på"…

Jojo

[Hilo]
0

Åh så fin!

Jojo85
0

Tack! Den är lång ifrån klar.. som du ser sitter klösbrädan längst upp fast med ett skärp :) (Detta ser pojkarna som ännu en leksak de kan slå på så det är kanske inte helt fel?Glad)

Och sen hänger repet från deras hemmabyggda repstege ner bakom. Detta tänkte jag snurra upp på något roligt sätt..?

Som sagt.. tar gärna emot tips!

Volodja
0

Vilken fin! Har letat efter et högt stort klös och klätterträd, men kasnke skulle bgga ett själv… Eller funderar du på att börja producera :P

Maria
0

Vilken rolig idé…Glad

/Maria

tuska
0

Fin klätterställning, tänk på att den ska sitta fast i väggen så den inte välter. Mänga olyckor har hänt i klätterställningar som tippar.

spiritedaway
0

Va roligt :) Nu vet jag vad jag ska göra med hyllan som står hemma hos oss och skräpar! ^^

Jojo85
0

#5 Tack för tipset. Var rädd för det själv och det löste sig enkelt eftersom det sitter en krok i väggen precis bakom så den är väl förankrad och otippbar.. Så pojkarna kan busa hur vilt som helst:)

#3 Hehe.. nej ingen massproduktion. Men som sagt.. med lite fantasi.. bara sätt igång :)

Alla andra. Tack :) Är ganska nöjd.. ska fortsätta fila på den. Kommer nya bilder. Just nu sitter båda mina pojkar högst upp och spanar ut över området :)

[YlvaP]
0

Vilken fiffig idé. :d

Jojo85
0

#8 Tack!!

Kajzza
0

Jättefin är den!! Kul ide.

Jag har ett tips på utveckling.
Vi har klätt in frambenen på en lagerhylla med nålfilt/dörrmatta. Det går bra att fästa med häftpistol eller pappspik. Böj nålfilten så att den går runt benen och en bra bit uppåt. Våra katter älskar det.

Kanske kan man även bygga in någon av hyllorna så att det blir ett gömsle? Tyg och häftpistol även där?

SNyggt jobbat tycker jag!

Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Ninja
0

Wow, vilken bra idé!

Du skulle kunna ta en gammal matta och klippa sönder, eller en dörrmatta, och linda runt något ben och skruva fast. Så kan de klösa där med. Sätter du hela vägen upp kan de stamklättra hela vägen. Tungan ute

Ska jag nog prova själva också, faktiskt.. jättebra tips verkligen!

Jojo85
0

#10 och #11

Tack. Bra idéer båda två. Projektet fortsätter! :)

Ninja
0

Jag blev så inspirerad att jag var tvungen att stta igång själv, när jag insåg att jag hade allt som behövdes hemma. Tungan ute

Jag har ju inte likadana hyllplan som du, utan jag fick använda en sticksåg för att såga ut hål i hyllplanen. Klädde in hyllorna med en lammskinnsfäll som katterna tdigare haft som liggplats. En lång spillbit som blev över satte jag runt ena benet för att göra det med klös-/klättervänligt. Fullständig beskrivning med fler bilder finns här. (siames ifokus)

DSC_0185_01.jpg picture by _blaah

Ska hänga dit lite leksaker sen, så det blir lite mer av en lekplats. Men första ska den skruvas fast i väggen.

Jojo85
0

Vad snyggt!! Jag ska också klä in "benen" som du gjort.. efter ett besök på IKEA (de ska ha dörrmattor för 5 kr styck och något liknande det "tyg" du använt)..

Idag har jag köpt fiskelina och massa leksaker.. dessa skall hängas upp längst sidorna.. :)

Som sagt. Projektet fortsätter :)

Ni andra som blivit inspirerade eller gjort något liknande innan.. bilder tack!! :)

Jojo

Ninja
0

Tack :) Åh, finns det så billiga dörrmattor ska jag nog ta mig till IKEA jag med. Så det blir riktigt kul att klösa. Skrattande
Håller på att fundera vidare på hur man kan utveckla det hela jag med. Tror man aldrig kan kalla den färdig, saker kommer väl tillkomma hela tiden. Tungan ute

Jojo85
0

Dörrmattorna för 5 kr fanns kvar!! :)

Ingen annan som pysslat ihop något kul??

sisal
0

Gud vad härligt med kreativa människor….Skrattande Att köpa en "kattmöbel" på en djuraffär eller via nätet är ju ofta svindyrt…..  Det enda jag tänkte på med det här att hänga en massa leksaker i fiskelina är risken för dom att fastna i den? Vore det inte bättre med typ bomullstråd el dylikt som går av ifall dom skulle fastna på något sätt….Med en tass eller så… Men lycka till och uppdatera gärna!

Jojo85
0

Ganska kul att du skrev så :) Jag fick också en sån tanke så istället för fiskelina blev det precis en bomullstråd.. Leksakerna hänger utmed sidorna så pojkarna kan sitta och "slå" på dem :) Tror de trivs ganska bra med sin möbel, hittar dem ofta liggandes där speciellt när solen står på :)

Dock så kunde jag inte låta bli utan har även beställt ett stort klösträd från tyska e-bay.. :) 606 kr med frakt och allt.. :) Bilder kommer!!

MaalinF
0

Jättefint. Du kan köpa sisalrep och vira runt själva hyllan för att de skall kunna klättra. Lägga på filtar eller häfta fast ngt mjukt tyg på hyllplanen.

virre1
0

Vad fina klätterträd. Håller på at bygga ett men har inga bilder på det.

Karizma
0

Smart de där hyllorna är ju billiga och jag tänkte även att man kunde göra lite som du 13 lite mer klätter vänligt längst med benen OBS bör man tänka på att den ska vara stadig så den inte vippar. Sen kan man även göra kurragömma/sovdel längst ner :)