Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3740 ggr
[Katteeen]
0

Snickrat lite :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hjälpte brorsan mig att snickra ihop ett klösträd, blev rätt nöjd med resultatet faktiskt :) Klädde in sittdelarna i rött fleecetyg, haha, vi får se hur mycket hår det drar åt sig Oskyldig
Stommen är av björk och hyllorna av spånskiva. :)
Sen ska jag såklart linda rep runt stommen också, måste bara få tag i rep ;) (tips på var?)

Sen imorse runt 07.00 klev jag upp och snickrade lite till, kunde inte sova. Det blev en fönsterplats. :)

Två av kissarna här hemma hos pappa har redan provat dem, och jag tror att de gillar dem! :)

[Katteeen]
0

Fina Makarov i fönstret :)

[Katteeen]
0

Lilla Saga på klösträdet…

Mainebusters
0

Jättefint! Och jag gillar färgen.. Glad

[Katteeen]
0

Och hela klösträdet… Det är väl runt 130 cm högt, kanske.. :)
Hade tänkt göra det större men det blev så ostabilt då.

[Katteeen]
0

#3: Tack! Glad Hihi, ja, jag hade tänkt ta ljusblått fleece från början men ångrade mig sen. :)

Jag tycker det är så kul att göra sakerna själv, och för att inte tala om pengarna man sparar, om man nu har alla grejer hemma redan (som vi hade). Skrattande

Dorkiis
0

jättefint =) Jag är inte så händig så jag köper mina saker, men det skulle vara jättekul att kunna göra sånt där själv =)

[Katteeen]
0

#6: Tack! :) Men det här var inte så svårt att göra! :)

[Katteeen]
0

Hehe, fönsterplatsen verkar redan ha blivit en favorit, just nu ligger Saga där och sussar Flört

(Synd bara att grejerna är till min katt, haha, får snickra till dessa också så de inte blir så ledsna ;))

Dorkiis
0

hehe ja de verkar gilla dem väldigt mycket så du får nog ta och snickra ihop nåt till dem med =P

nej det är nog inte så svårt, men min pappa är väldigt händig (hantverkare) så han har alltid snickrat ihop saker till oss när vi behöver.. nu får man känna hur det är att stå på egna ben Skrattande

Mainebusters
0

Ja, det är ju inte bara pengarna man sparar som är bra, Hur kul är det inte att ha egentillverkade saker? Och blir det så här bra, så då är det ju bara att gratulera! Flört

[Katteeen]
0

#9: Ja, jag får nog ta och göra det.. :) Iaf en likadan fönstergrej, de har redan ett fint klösträd (som de dock knappt använder).
Aha, det var så det var :) Det är bra att ha en händig pappa, jag har en jag med ;)

#10: Precis! Det känns ju mer värdefullt att ha saker som man slitit med själv, och som är unika, än massproducerade grejer Glad Tycker jag iaf =)
Man tackar ;)

[Katteeen]
0

Jahopp, nu har jag gjort en till, fast i ljusblått.
Nu kan jag bara inte bestämma mig vilken jag ska ta med hem till mamma Obestämd Den ljusblå är liite mindre och skulle nog passa bättre i mitt fönster, eftersom jag inte har så himla bred fönsterkarm, men samtidigt passar ju klösträdet ihop med den röda fönsterplatsen. Hmm… Och jag har slut på rött tyg så det finns ingen möjlighet att klä om den heller….

[Katteeen]
0

Nu har jag även snurrat rep runt klös-stommen :) Det blev rätt bra tycker jag, lägger ut bilder när jag laddat kameran. :)

siddelina
0

Vad fint!

[Katteeen]
0

#14: Tackar! :)

[Katteeen]
0

Här har vi den blå sittgrejen som jag gjorde åt de andra katterna :)

[Katteeen]
0

Och här är den färdiga klösmöbeln :)

[Katteeen]
0

På närmre håll..

Dorkiis
0

Gud vad fint det blev! Nu blev jag inspirerad till att bygga något…=P

Jag har ett träd här hemma som är lika stort som ditt tror jag och det används flitigt =)

Hoppas bara att de kommer gilla det nya trädet också som kommer från tyskland nästa vecka!

[Katteeen]
0

#19: Tack! Glad Bygg nåt då, vetja! ;) Det är ju kul att bygga grejer Oskyldig 
Håller tummarna jag med för att dina kissar ska gilla det nya trädet :)

Nu får vi bara hoppas att repet sitter kvar på sin plats även när det har klösts på.. Jag häftade och limmade rikligt på ändarna, och har snurrat det rätt hårt och tajt, så det borde ju hålla sig tycker jag :)

[Thiah]
0

Finns det något man ska tänka på  när man gör sådant här? Jag menar finns det giftiga träd, tyger??

Har nämligen en jobbarkompis som sågar ner sina träd till ved och där skulle jag säkert kunna få några roliga bitar att sedan sätta spånskiva på som du TS gjort. Nu blev jag jättesugen på att bygga Skrattande

[Katteeen]
0

#21: Jag vet inte riktigt, men björk funkar iaf :) Och tyger kan du nog välja vad som helst av :)
Hm, det finns ett träd som de gör smådjursspån av, men som är cancerframkallande vid för mycket kontakt. Om jag bara kunde komma på namnet… Obestämd 

Trälim brukar vara giftfritt också, det är det jag har använt mig av :)

[Katteeen]
0

- Ceder! *pling* Använd inte cederträd! :)

[Thiah]
0

#23  Aha tack. SkrattandeJag skulle nog få björk eller ek  av henne så det funkar. Har ju möss hemma så jag använder inget som är gifitgt för dem så då borde det ju funka tycker jag.

[Katteeen]
0

#24: Låter jättebra :)

Jag vet inte hur cederträ funkar ihop med katter, men eftersom det är såpass farligt för de mindre djuren är det väl dumt att ta risken tänkte jag då :)

[Thiah]
0

#25 Precis. Jag frågade henne om jag kund få något som kunde tänkas användas till klösträd åt min stora pojke och hon hade flera träd som ännu inte sågats itu. Kommer nog få både tjocka låga bitar och högre smalare bitar. Skrattande

[Katteeen]
0

#26: Kul! =)

[Thiah]
0

Fick nu hem en rejäl stam (cirka 1½ meter hög och kanske 10cm  i diameter på tjockaste delen.) och en mindre kortare som har "grenar" så nu är det bara att börja bygga. Kommer  bli  2 rejäla klätter/lek grejer av dem.

[Katteeen]
0

#28: Vad roligt! Skrattande Jag är själv lite sugen på att bygga ett till, ett större med fler grenar.. Vi får väl se, än så länge är han ju liten så han kanske nöjer sig med det jag gjort ett tag :)
Visa gärna bilder sen när du är klar! =)

Sidentass
0

Åhhh så snyggt gjort! Skulle jag också behöva, speciellt sen stödisfamiljen kom hit,..men nån mer opraktiskt människa än jag existerar inte på denna jord..

[Katteeen]
0

#30: Tack! =) Hehe, jag ska tala om att det hade inte blivit lika snyggt om inte brorsan hjälpt till. ;)
Är man bara envis så brukar det gå bra till slut Skrattande

[Gisele]
0

Å så fina träd du gjort!

Jag ska också till att bygga eget klösträd, så det var väldigt roligt att se dina bilder! Jag har fått trästammar av min pappa som jag har på balkongen, nu när jag ser dina ska jag nog ha dem som stolpar också till klösträdet! Verkligen jättefint!

[Katteeen]
0

#32: Tack! Glad Låter bra det! =)

[Thiah]
0

#29 ska se till att det blir lite bilder :D

[Katteeen]
0

#34: Bra det! Glad

Alexej
0

Jättebra klösträdar:)

Det är inte alltid de köpta som blir mest uppskattade av katterna. Jag fick en gång en klösträd och det enda som katterna älskade var kartongen som klöstråden fanns i.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Karizma
0

säger som Alexej ett hemma bygge kan blir mer uppskattat än köpt :)

[Katteeen]
0

#36 och 37: Ja, undrar om de känner på sig att man har slitit ihop en fin leksak för deras skull, och visar lite extra uppskattning? ;)

virre1
0

Vad fint träd.