ID-märkning
Mina katter är inte märkta eftersom det är innekatter. Nu är dock Smilla ute på rymmen och jag grämer mig nåt oerhört. Här ska märkas direkt… Var gör man det, hos vet? Och vad kostar det?

Enklast är att märka hos veterinärn.Det är lite olika vad det kostar runt 200-400 kronor.Sen vill SKK ha 120 kronor för registreringen men hos SVERAK är det gratis.
Stolt ägare till tre La permer
Jag förstår hur hemskt det måste kännas. Hoppas att du får tillbaka Smilla! Här är en artikel om idmärkning från kattstatus som jag nyss skrivit, där finns lite råd och information:
#1 Kostar 130 kronor nu.
Jag förstårinte riktigt funktionen hos Sverak. Registrerar de också huskatter? Vore det inte bättre om de bara ha raskatter?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tycker att du även om det kostar också ska registrera hos SKK, det hos Sverak är så pass nytt ännu och många känner inte till att de även tar emot registrering av huskatter nu med
SKK kan man ju kolla upp som privatperson om du har numret men kan man göra det med Sveraks register också..? Har hört att man som privatperson inte kan leta upp ägaren till en bortsprungen katt genom Sverak, bara SKK… 

SVERAKS register är för ALLA katter,För min del känns det bättre att regga hos någon som är intresserad av katter och inte hundar och har katt registreringen lite på sidan av.Mer info finns på SVERAKs hemsida om SVERAKS ID register och där man man enkelt via sin dator söka sin katt. http://www.sverak.se/ID/index.htm
Knappa in 752098100403900 så får ni se vad som dyker upp.
Ja just det en vit La Perm
Jag har sökt i båda och det går utmärkt.

Ni som har innekatter; Har ni chip-märkt eller öron-märkt era katter? Eller har ni gjort båda två?
#8 Jag har tre korthåriga huskatter som är innekatter, dom är alla tre öronmärkta. Två av dom gjordes medan dom satt på katthem och en av dom gjordes av mig (inte personligen). Är nu på jakt efter en långhårig huskatt men den ska jag nog chipmärka.

Jag har innekatter och alla är chipmärkta.
Glöm inte flyttanmäla även till SKK om ni flyttar

#8 Jag har innekatter och jag har öronmärkt mina katter, för jag tycker att de är enklast att se då. Om öronmärkningen börjar blekas/bli suddig eller på annat sätt svår att tyda kommer jag chip-märka dem också =)
Jag har innekatter som är öronmärkta. Min veterinär rekomenderade det eftesom många inte vet om att katter kan chipmärkas.
Om mina katter springer vilse och någon hittar dem är det bra att de har en tatuering i örat för då ser de "ägda" ut vid första anblicken om de inte har halsband.
Även om numret är suddigt så ökar tatueringen sannorlikheten att upphittaren kommer att försöka hitta kattens ägare.
Då kan det vara bra att även ha ett chip oxå. För när upphittaren börjar söka så kanske denna upptäcker att katter kan vara chipmärkta och då scannas katten av.
Detta är mina tankar iaf. Därför tänker jag vid nästa vaccination chipmärka mina katter oxå.

Hur ser öronmärkningen ut…vill ju inte att dens ka vara srymmande för kattens utseende… Lät ytligt men får väl försvara mig at jag är ärlig…
#14: Öronmärkningen är en liten grön rad med siffror inne i örat, jag tycker inte att det stör uteendet på katten. :)
öronmärkningen kan försvinna efter några år.. det har hänt några ja känner så dom fick göra om det, fast dom chippade i stället
Min Nisse som är innekatt öronmärktes i samband med att jag tog honom till veterinären för kastrering. Även om han bara går ut i sele så känns det tryggare att han är märkt också ifall han smiter. Har honom även ägarregistrerad, och utöver det har han alltid på sig sitt katthalsband med "namntub" på där mina adressuppgifter står. Och trots att han är innekatt som går ut i sele så är han vaccinerad mot de vanligaste kattsjukdomarna plus rabies, OCH försäkrad.
Hoppas du får tillbaka din kisse, och märk dina katter så snart du kan, det är värt pengarna!
Jennie