Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1670 ggr
spookie
0

ID-märkningsdag 5/9

ID-Märkningsdag i Sollentuna, norr om Stockholm

Lördagen den 5 september tjuvstartar Föreningen Kattluckan och Föreningen Kattvärnet Hittekattens dag, genom att erbjuda ID-märkning till ett kraftigt reducerat pris på plats hos zoobutiken i Sollentuna.

Vikten av att ID-märka katten kan inte förespråkas tillräckligt och skulle din katt komma bort så är dess chanser att hitta hem igen mycket små utan en ID-märkning. Läs mer om varför och hur du kan ID-märka din katt på www.kattid.se.

Alla intäkter från ID-märkningen går oavkortade till de hemlösa katterna.

Alla som ID-märker sina katter betalar endast halva priset för den obligatoriska registreringen hos Svenska Kennelklubben (SKK)

Tag med din katt till butiken så ID-märker vi den på plats. Det enda kravet vi har är att katten är frisk. 

Priser
ID-märkning med chip: 200:- (Normalpris ca. 350:-)
Registrering hos SKK: 65:- (Normalpris 130:-)

MonicaLagerquist
0

Tipsar om att det är gratis att registera ID-märkningen hos SVERAK.

Gäller alla katter-Även de som inte har stamtavla registerad hos SVERAK.

http://www.sverak.se/ID/index.htm

Stolt ägare till tre La permer

Alexej
0

Problemet med Sverak är att folk tror att det finns bara raskatter. Inte heller många poliser och veterinärer tänker på det. Inte jag heller.

Jag förstår inte varför Sverak har börjad med registrering av huskatter. SKS fungerar utmärkt och det är alltid dummt med flera ställe.

Spookie, jättebra initiativ.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MonicaLagerquist
0

Då får man informera folk om att alla katter kan registreras i SVERAKS id-register.

Varför skulle SVERAK utesluta huskatter ur sitt register?Det skulle jag tycka vara ett mycket märkligt förfarande.

Alexej
0

Men jag fattar inte vitsen med 2 register när ett fungerar utmärkt. Det betyder bara att alla katthittare då måste kolla på 2 ställen.

Kan inte Sverak då ta över alla från SKK? De tog det som jag kommer ihåg bara för att ingen annan ville.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MonicaLagerquist
0

SKK vill ju inte ha kattregistret kvar men om det kommer att bli som så att det på sikt försvinnner vet jag inte.Det var väl det som var anledningen till att SVERAK startade upp sitt register för ett par år sen.

Alexej
0

Idag finns öber 500 000 katter i SKK´s register. Hörde också att de vill bli av med det. Skulle vara skönt med en lösning.

[Norrbysa]
0

Superbra initiativ! Jag ska sprida info vidare!

Hawknestgrove
0

Funderat lite över det där med att chippa. Skulle vara kul att lära sig och kanske ha små kampanjer här i Strömstad på mötena?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

spookie
0

Puttar upp detta angelägna inlägg Glad

[Angel88]
0

kan ni inte ha såddana här saker i skåne med!!!!….

hadde ja haft plats och pengar, hadde ja gladligen blivit ett sjorhem eller adopterat hämlösa…. men nu har ja min 5 egena vild djur att ta hand om… men flyttar ja å sambon till gård vill ja ha stall katter då ska vi adoptera några, och förståss dom ska vara eller bli kastrerade…

[Angel88]
0

ni borde värkligen ha sådant här med så att folk fattar att man ska chippa sina katter…