Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 967 ggr
ProvinsiaRivers
0

Dry foam shampoo

Hejsan

Finns det någon här på forumet som provat Dry Foam Shampoo av märket Ring5?Tänkte prova på en av mina katter som avskyr att bada.

Den ska vara både för hund och katt.En stor blå flaska med vit kork.Man ska skaka den och sedan spraya på pälsen,gnugga in den och torka av katten med handduk.

Har jag förstått rätt?Allt står på engelska ju.Jag vill JÄTTEGÄRNA höra hur resultatet blir om någon provat.Ska passa både lång och korthår.Får man katten till utställningskondition med denna?

BaraLisa
0

Åh jag är också nyfiken. Var är det köpt?

Med vänliga hälsningar Lisa

ProvinsiaRivers
0

Köpte den på en affär som heter Hund&Jakt.Dom har allehanda tillbehör även för katter och gnagare m.m.

Har dock inte sett denna på Djurmagazinet,där jag annars handlar.

ProvinsiaRivers
0

Ingen??

Då får jag ta och testa mig fram med denna för mig nya produktCool.Bara att hoppas att pälsen inte blir värre än vad det är innan "badet"..

Cindy
0

Jag har prövat Esprees torrshampoo-mousse och Biogrooms torrshampo-spray, bägge med bra resultat men det ersätter inte ett riktigt bad för långhårskatter.

Väldigt smidigt när katterna är lite dassiga i pälsen, eller lortiga av hyss-orsaker. Funkar helt ok om man ska "bada" vanliga korthår.

Tänk dock på att du MÅSTE borsta ur tovor först, annars blir det bara värre…

Vänliga hälsningar
Cindy

BaraLisa
0

Då ska jag prova, har en korthårs-husis som hatar bad.

Med vänliga hälsningar Lisa

ProvinsiaRivers
0

#4  Tack för svaret!

Du har dock provat andra produkter.Min kisse som väntar på detta bad är inte långhårig så det borde bli ok då.Meddelar hur resultatet blevFlört.

Cindy
0

#6  Borde vara lite hugget som stucket med olika märken så länge det är av bra kvalitet.

Var inte rädd att dränka in pälsen med torrschampot, och massera in det ordentligt innan du torkar torrt med handduk. Jag brukar borsta noga före och efter också, speciellt efter då katterna blir helt pusta-pälsen-hispiga efter badet och jag inte vill att de ska få en massa hårbollar.

Vänliga hälsningar
Cindy

ProvinsiaRivers
0

Ok.Då har vi testat! Resultatet blev inte sämre än innan iaf.Kissen doftar gott och blev nog litelite glansigare fast hon var i bra pälskondition redan innan.Törs prova fler ggr.