R.I.P Nisse
Imorse kl. 10.00 hittade min pappa våran katt utanför oss påkörd, Såg honom senast igår kväll vid 23 tiden, Tyvärr bor vi inte på ett så bra ställe utanför oss är det bostäder och 30 väg men alla kör mellan 50-70 här utanför=(
Nisse blev 11år den 8:De juni
RIP Nisse.
En påminnelse till alla som bor i icke kattvänliga miljöer att kanske säkra det för sin misse med sele och inomhusvistelse.
RIP säger jag också och håller med #1.
Jätteledsamt.
/Maria
Håller med Mealyn och beklagar sorgen.
Han fick det nog bra de 11 åren han levde..
Åh din stackare o må Nisse vila i frid.
Håller med #1 o allt sådant här är så jättesorgligt.
ja stackars lille NIsse….. Ännu ett fall av den död som ingen katt borde ha.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lille Nisse, så sorgligt. 

RIP Nisse 
Vila i frid Nisse!
Jättetråkigt att din kära katt har omkommit!
Tyvärr är vägar och katter ingen bra kombination. Det finns allt för många fartdårar där ute.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jo han har alltid passat sig för vägarna och sprungit på trottoarerna istället men tydligen måste han ha passerat den vägen och någon idiot kommit och kört över honom:(
Jag förstår din sorg men det värsta man kan göra som djurälskare är att köra över ett djur. Sedan finns det ju dem som inte tar sitt ansvar och bara kör vidare
Stackars Nisse.
/Maria

jag måste ju iofs säga att det sällan är förarens fel att katten blir överkörd. tror inte att katter som blivit påkörda suttit mitt i gatan, minding their own business, och smack. ofta springer katten ut framför bilen och det är säkert fruktansvärt för föraren att köra över en katt. så att kalla dem det ena och det andra tycker jag är fel. kan nog säga att det i alla fall i 90% av fallen är fullkomliga olyckor.
har också förlorat en katt för trafiken… lider med dig :(
#10 Tyvärr kan det hända att katter får en impuls och rusar ut i vägen när de ser en fågel, humla eller något annat intressant. Det är samma sak om man har dem på balkongen i ett öppet fönster. De kan glömma sig och kasta sig ut av misstag.
Här hemma har vi galningar som kör i 100 knyck på 50 väg. Unga killar som är fullständiga fartdårar. Däcken tjuter och bilarna sladdar fram. Inte kul varken för katter eller människor.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#10 var nog ingen idiot, jag klassar mig inte som en idiot och jag har kört på en katt, hadde inte en chans att hinna se den rusa ut framför huven, klandra inte bilen, det är inte alls roligt att köra på en katt , jag mådde asdåligt, men inte var det mitt fel,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nej och e dyker upp från ngenstans. Här i lilla Näsinge, såhar vi 30 vid skolan. Alla är väldigt försiktiga och ingen kör fortare än det. Ändå, så går det åt katter på löpande band. OCh de blir påkörda dagtid, så ungarna ser det från skolan. MAn kan inte alltid lasta föraren. Det är det värsta som skulle hända mig. Ok, ett rådjur eller hare, det klarar jag av att slå ihjäl, men inte en kisse.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#14, har har också kört på en katt, med moppe dock så jag höll på att gå åt själv, och innan jag fått kontroll på allt igen hade katten försvunnit. jag hade ingen chans att klara den, den sprang ut rakt framför moppen. hoppas än idag att katten klarade sig hem, och om det behövdes, fick den vård den behövde.

#16 inte bara jag i allafall, nä de e inge skojit alls,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.