Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1720 ggr
Amoz
0

Stor kattunge

Jag har funderat ett tag, min brors katt är nu ca 8 månader och lika stor som våran vuxna hona. Så jag tänkte fråga vad ni anser, ser hon ut att vara väldigt stor för att vara 8 månader eller ser det "normalt" ut?
Speciellt tjock tycker jag inte att hon är och jag funderar lite på hur stor hon egentligen kommer bli

(Har ingen aning om var jag skulle lägga denna tråd och la den därför på "Att ha katt")

[Linsenhejhej]
0

Jag tycker att det ser normalt ut för att vara 8 månader … Glad

Amoz
0

Okey, jag funderar just för att hon är lika stor (om inte större) än våran hona på ca 3,5år. Den vuxna väger lite under 3 kg och denna ungen är uppe på 3kg

[Hilo]
0

#2 Det är olika från katt till katt..

Tycker hon ser normal ut Glad

CharlotteK
0

Hihi, min kisse vägde 3,2 kg när hon var 6 månader.  Stor tjej!

Amoz
0

Men då klassar jag henne för tillfället som normal då ^^' Så får vi se om hon fortsätter växa eller inte

blondifire
0

hon är normal. svårt det där med huskatter och storlek/vikt då det ofta varierar mer än t ex skogisarna.. vår huskatt är 3 år och väger 1,5 kg bara.ser ut som en kattunge! men hon är frisk och kry hon är bara liten,vilket ser lite kul ut i jämförelse med skogisarna som är yngre men väger mellan 3,5kg- 5kg.

S*Winsnes Wilda

[Hilo]
0

#6 Hehe. Precis just med huskatter -
Hade en hona som vägde runt 2 kilo..
Hon har en son på 8 kilo..

Jag har en 9-mån. skogis på närmare 4 kilo Glad

Nuttinell
0

Vägde lille Esar som fyllde fem månader för inte så länge sedan och fick en smärre chock, han väger redan 3.6 kilo och då är han ändå inte tjock Tungan ute Veterinären kanske hade rätt ändå, vi tyckte ju Esar var ganska liten trots att hon hävdade att han var stor ^^

Volodja
0

Vår lillkatt Smilla kom inte över 2,5 kg trots att hon var två år… Hanen Patch däremot väger nog närmare sex kilo, olika från katt till katt helt enkelt…

oh-la
0

mammas och pappas husis Albin väger runt 7 kg. hans lillasyster knappt 2 kg :P det är spännande med husisar :)

Maria
0

Jag har två husisar som vägen 7 respektive 6 kg.

/Maria

[Thiah]
0

Jag har en blandras som är 16 veckor och över 3 kilo redan…. Skrattande

EddaM
0

Vilken fin bicolor sköldpadda =) Älskar paddor helt med mycket vitt =) Stark o fin i sina färger med =) Skall du ställa ut henne?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Amoz
0

Det är min brors katt och tanken är att hon inte ska ställas ut ^^ speciellt som hon tycker främmande är lite små läskiga.

SaraC
0

Jag har varit väldigt konfunderad vad det gäller min ena katt. Det är en hane, snart 1 år gammal och kastrerad sedan månder tillbaka. Han är pytteliten! Har sett honor i hans storlek förr, men aldrig hanar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar