Färgen på dessa busar?
Någon som vet?
Det är 4 huskattungar. mamman är randig (bra på kattfärger haha) och pappan (som jag har sett stryka runt här ute) är svart med vita tecken men från skuldrerna och bak och på frambenen är han brunaktig med stora tjocka ränder. Tog en bild med mobilen o på den ser han ut att vara sköldpadd men det är han inte (plus att han är en fertil hane).. Inget jag sett tidigare på någon katt. Han är en vildkatt mer eller mindre..
Honan flyttade själv hit med sina ungar så inget jag låtit ske!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Svarta, samt svart med vitt.
#jupp, tigreteckningen och tabbyteckningen kommer försvinna så de blir helt svarta.
Ge mer än du förväntar dig att få.
s.k spökmönster.som dom andra säger, det försvinner men är dom "dåligt" svarta kommer det kanske fortsätta lysa igenom..
S*Winsnes Wilda
För min fd grannes katt vart många år och hon såg ut precis som de svarta katterna hela livet. Underbart fin, så därför mitt hjärta klappar lite extra för deras vackra färg :) Som jag tycker iaf… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet du vems katt det är? Du kanske kunde prata med dem om att kastrera sin hona, eller om hon inte har en ägare kan du kanske höra med ett katthem.

Honan ser ut att vara bruntigre eller spotted om det är prickar istället för ränder. Hanen låter det som att han är solblekt dåligt svart eller svarttabby. Svårt att veta när man inte ser en bild på honom.
Och alla tre färgade katter är inte paddor =) Helst inte hanar. Det är ovanligt med hanar som e sköldpaddor.
MVH Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#9 jo, men jag vet. ang sköldpaddsfärgen :)
#8 Kattmamman (som hon nu mer heter :)) ska kastreras på fredag! Då ska hon även få en öronmärkning vilket innebär att hon blir vår katt :)
Ingen vill kännas vid henne och hon har bott i stallet vid oss i 2 år tydligen.. Men inga mer ungar för henne! Blir galen när folk inte tar sitt ansvar och kastrerar utan låter dom föröka sig fritt… Ett ganska saftigt problem i kretsarna där vi bor… :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
En STOR eloge till dig som tar tag i detta tycker jag. Mycket bra att du gör detta. Vi jobbar med att försöka sprida info om detta på kattstatus.se, så sprid gärna den sidan eller läs om du är nyfiken för att ha fler argument att 'slå tillbaka' med.
#11 Tack eller vad man säger :)
Vi har bott på stället sedan tidigt förra sommaren men varit iväg i Norge (och killen har jobbat mycket i sthlm) nästan ett helt år. Så fort vi kom hem i somras flyttade katten från stallet och till vår veranda. problemet är att jag har 3 illrar och inte alls ville ha en katt i hemmet, men till skillnad från dom som egentligen "äger" katterna och stallet så kan inte jag bara blunda för att dom faktiskt bor där.. Har tom fått veta från en som har häst i stallet att det är hon som köper mat till katterna de gånger hon är där (hennes häst är sjuk så hon har den på ett annat ställe för tillfället) för enl ägarna ska de kunna livnära sig på möss!!!!
Kattmamman är underbar! Och eftersom vi letar hus (hyr nu en lägenhet i ett 2familjshus) med ordentliga ytor så kan vi få det att fungera bra med både katt och iller. Nu blir det lite mer pyssel men så får det bli. Det är hon värd lilla gumman :)
Ska kolla in kattstatus!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Verkligen stor eloge! Tänk om fler kunde tänka som du!