Klösträd från Kattlycka, Fyndmix
Hej
Jag undrar om det är någon som har beställt klösträd från Helén Frank Kattlycka, Fyndmix på Eniro.se. Hon säljer billiga träd där, de största för 1500 kr fraktfritt. Helt nya träd. Man måste betala i förskott och kan inte reklamera för att man är missnöjd med kvalitén. Därför undrar jag om någon känner till henne, det finns ju så mkt blufföretag på internet. Om någon har ett sådant träd hur är kvalitén? Verkar lite för billigt för att vara bra.

nej men däremot kan jag tala om var hon kanske får träden ifrån.. Jag beställde nyss hem ett sådant träd från tyska e-bay. fick hem det idag, det är lika stort (jag såg exakt det på bilden där) och med frakt och allt blev det 600 kr. och det är helt nya träd =)
Okej. Tog det lång tid att få hem det? Betalar man med kreditkort? Är det svårt att montera, eller har du inte hunnit? Hur verkar kvalitén på tyget o.s.v? 600 är jättebilligt, jag tänkte mig ett lite större än det på bilden men den bilden gick inte att lägga upp. Såg att de sålde ett sådant som jag tänkt mig på tyska ebay. Har dock aldrig beställt därifrån och känner mig lite osäker på om det är pålitligt. Men fungerade det för dig så borde det gå bra.
Såg nu att det finns beskrivningar här på sidan om hur man gör när man vill beställa från tyska ebay. Jättebra. Tack för det.

betalningen måste ju komma in och det tar väl typ 3 dagar och sedan tar det ca 3 dagar att få hem trädet =)
Jag betalade inte med kreditkort utan med en banköverföring (internetbanken) men man kan använda kreditkort och paypal om man vill.
Har inte hunnit montera upp det än men tyget ser fint ut.. har ett träd sen innan som är köpt på djuraffär och det är ingen skillnad i kvalité som jag kan se, men har som sagt inte monterat det än..
användaren jago24online köpte jag av och det har flera andra här på katter iFokus också gjort så den personen verkar vara pålitlig =)
Det finns en tråd under "oumbärliga kattprylar och leksaker" här på forumet som heter "E-bay samlingstråd" där det står beskrivet exakt hur man gör om man behöver hjälp =)
På bilden är trädet jag köpte, fast jag valde blå färg =)

#3 haha jag såg inte att du hade hittat den redan =P
Ser fint ut, är inne på beige, men blå blir nog inte lika smutsigt.
Finns visst ett uppsjö av klösträd till katter numera. Vad är den där borsten upptill till för? Har sett en sådan även på andra klösträd.
# 8 - Jag googlade och fick upp en del både svindyra och så detta överkomliga. Jag tror att detta är till för att fånga katternas hår. Det fungerar ju så i naturen att katten släpper sina hår när den går förbi någon buske eller gren. Innekatter har ju inte den möjligheten.
Det ska bli mycket spännande att se om det kommer uppskattas av vederbörande lady Zenita. Hon är ju 13-14 veckor nu och vill gärna "uppåt".
Jag ska göra en klättermöbel till balkongen, men den ska jag göra själv. Vill gärna pyssla lite. Tänkte köpa en Ivar-hylla från IKEA och klä benen med rep och hyllorna med mjuktyg. Har funderingar på att ta hål i mellan- och topphyllan så att hon kan hoppa upp den vägen. Det där blir ett projekt som jag ska sätta igång med till hösten, om en månad eller så. Jag har ju inglasad balkong så det kommer bli en perfekt utsiktsplats för katten.
Det låter som en bra idé, men det kanske fungerar bäst om man har inglasat. Annars kanske man kan ta in en bit av ngn nerhuggen björk och snickra ngt av att ställa på balkongen.
Jag har ett som Blondifire, fast beige, och det köpte jag på samma vis.
Ska köpa ett till därifrån 
Fast i en annan färg, till köket.
Det är ju inte världens bästa kvalité med för de pengarna så är det värt det ändå.
Haft vårt i några månader och visst duger det alldeles utmärk..
Mycket nöjd 

jo det blir ju enklare att köpa från sverige.. på blocket såg jag en som sålde samma träd som på tyska ebay för 1500 kr och då ingick leverans till dörren.. men snåljåpen tog överhanden och så jag tog från tyskland i alla fall =P
Det finns stora klösträd för 1500kr ink frakt och det går snabbt på tradera. Vi hade en snarlik som #10 visar och den köpte vi för 800kr med frakt o hela fallerrullan till dörren. Ebay (tyskland)var det men vill man göra det smidigt finns ju svenska tredera.

#10 är den stadig och så? jag har fått hem ett exakt likadant träd igår men har inte monterat upp det än =)
#16 ja det tycker jag. har 5 vildar som hoppar och klättrar i det
. tror dock att det är en fördel att ställa d i ett hörne sen se till och spänna ordentligt i taket..
S*Winsnes Wilda

#17 okej vad bra! Jag ska ha mitt på balkongen (inglasad) så de kan sitta högt upp och titta ut =)
låter utmärkt. bilder sen
.
S*Winsnes Wilda

självklart! 
Lita71 jag har ett exakt likadant hos mig. Troligen köpt av samma säljare fast på Tradera. INga problem, fick betala i förskott, efter ca 10 dagar kom trädet med DHL fram till dörren. Fråga om de har PAypal, det är ju ett väldigt säkert sätt att köpa på. MEn trädet är bra, det är snart två år nu och fortfarande lika fint. JAg har vitt med tassar
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
# 21 - Åhh vilken härlig en!!
Jag längtar till min lilla möbel kommer. Jag hoppas verkligen att DHL levererar fram till dörren