Everclean, vilken sort?
Många använder Everclean här vad jag förstått. Men vilken sort använder ni och varför?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Just nu använder jag Multi-crystal. Har tidigare haft Multiple cat och någon mer som jag inte kommer ihåg 
Jag har varit nöjd med alla sorterna jag provat, enda kruxet är att mina katter har haft taskiga magar under en längre period och bajset vill inte klumpa sig ordentligt och faller lätt isär, därför böt jag nu till multi-crystal som jag tycker hittills gett bäst klumpar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Olika. Senaste var multiple cat. Funkade dock inte lika bra som de brukar göra förut. Men annars blir det oftast multi-crystal.
Lavendel. Blandar den med SP2000 som passar oss men tyvärr luktar för mycket. Med 1/5 EC Lavendel i är lukten som bortblåst:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ever Clean Extra Strength - Unscented
Har en fertil hane här hemma, och jag kunde inte vara gladare över sanden!
Har endast använt den med cederträ lukt och funkar galant. Luktar gott i lägenheten och om katterna när de kommer från lådan.
//Pia

Köpte Multiple cat igår, och är supernöjd med resultatet än så änge :D! Luktade gott också :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Jag använder EverClean Extra Strenght Uncented och är supernöjd med den. Klumpar bra, räcker länge och är luktfri :)
Jag har funderingar på att testa en annan sort senare, men jag vet inte riktigt vilken eftersom jag är så pass nöjd med den jag använder nu. Jag har hört om lavendel, men av någon konstig anledning så känns det som att kisslukten kommer att ta över lavenellukten? Någon med erfarenhet och tips om andra sorter??

Jag har ganska kräsna katter när det gäller Kattsand och jag själv har väl inte så mycket att säga till om heller ;) Jag provade en Kattsand som heter Pussi Ultra Kompakt eftersom det är en billigare och liknande variant av EverClean, kostar ca 54-58 kr per 5 kg. Jag har även hört att många blandar den sanden med EverClean för att dryga ut. Men jag tyckte att den genast började lukta efter första behovet som gjordes i den, så jag tycker helt klart att EverClean är prisvärt i och med att man är så pass nöjd med det. Jag fick byta Pussi sanden och rengöra lådan från grunden ca 1 gång per vecka eftersom att en 5 kgs påse gick åt till min kattlåda och jag tyckte att det inte alls klumpade sig lika bra och lukten överfördes på den oanvända sanden så att säga. Så för mig skulle det kostat ca 200 kr i månaden att använda den och EverClean kostar mig nu 199 kr per 10 kg som räcker mycket längre och den kan till och med återanvändas efter att man rengjort lådan från grunden.
#8 Vi hade Pussi innan, men Ivus började lukta nu då han börjar komma in i den åldern så vi bytte till samma som du har nu..
Jag skulle inte vilja byta, den tar bort lukten av mina fertila hane galant!
#7 katterna kommer börja stinka lavendel. Det gjorde i alla fall mina. Och jag som aldrig reagerat på något fick svårt att andas av lavendelsorten :P

Provat tre sorter. Lavender, Cedar, Extra Strength.
Lavender: Oj, den doftar kraftigt av parfym. Men med ca 10-20 procent av den inblandat i Pussi, blir det en lagom behaglig doft.
Cedar: Härlig doft. Blandar ut den i Pussi. Läst att man inte ska ha Cedar i samband med utställningar pga "flisen" fastnar i pälsen. Det har jag dock inte märkt att den gör.
Extra Strength: Inte märkt något speciellt med denna, mer än att den inte doftar parfym, inget alls. Blandar även in denna i Pussi.
Effektmässigt vet jag inte så noga då jag hittills blandat in EC-sanden i den outstanding hårdklumpande Pussi Ultra Compact. Enbart Ever Clean skulle bli hutlöst dyrt med fem katter (i mitt tycke). Luktmässigt är i varje fall Lavender och Cedar bra på att dämpa kattlådelukt. Av dessa tre provade är jag mest förtjust i Cedar! Den doftar väldigt gott.

Ever Clean Extra Strength - Unscented
jag vill helst inte ha någon parfymerad så den passar bra =) Det är den enda sanden jag har testat men jag tycker att den fungerar väldigt bra
jag gör som #11, oxå 5 katter o även när Jag hade fertil hane luktade det ingenting.
S*Winsnes Wilda