Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2130 ggr
Christelle
0

Litterlocker 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har Litterlocker 2? Hur funkar den? Hur bra är den?Fördelar och nackdelar?

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

[Norrbysa]
0

Jag har den! Den fungerar toppen! Jag har två katter och pussi kompakt i lådan. Skulle inte klara mig utan den! Flört

Fördelar:

1. Det luktar ingenting!

2. Den är enkel att tömma. Tömmer den varannan vecka ungefär.

3. Enkel att gör ren. Locket går att ta loss och rengöra för sig och resten av "tunnan" kan man diska i duschen.

4. Största fördelen är att slippa krångla! Innan hade jag små svarta hundpåsar som jag slängde en och en. Jättekrångligt när jag bor på 7e våningen. Jag skulle inte klara mig utan den här!

Nackdelarna:

1. Plasten är lite skör. Tappar du en påse så spricker den. Går lätt att undvika genom att lägga påsen i en vanlig plastpåse om man vill.

2. Plasten är dyr att köpa. Kostar 80-100 kr för en refill. En refill räcker lite mer än en månad beroende på hur mycket du slänger i litterlockern.

Jag funderar på hur jag kan använda vanliga plastpåsar i den istället genom att lägga en liten kartong i botten. Har inte prövat ännu.

Övrigt:

Man får skaka på den ibland för att sanden ska ramla ner. Men det är verkligen ingen fara alls.

Jag skvätter en del sand när jag rensar lådan men det är nog bara för att jag är slarvig. Jag har en plastmatta under lådan och litterlockern som jag alltid skakar ur när jag rensat lådan så jag behöver inte vara så noga. :-P

asvensso
0

Jag alskar min Litter-locker!!!

Jag gav upp efter ett tag med att anvanda deras egna pasar. Nu anvander jag en vanlig svart sopsack och placerar den runt den bla kasettringen. Haller mycket battre och fyller hela behallaren!!

[Norrbysa]
0

ok.. men är inte svarta sopsäcker lite väl stora?

Jag tänkte lägga en liten låda i botten så att plastpåsen kommer upp en bit och sedan fästa den runt den blåa ringen.

Har du prövat det? Jag ska nog testa redan idag. Det är nämligen dags för påsbyte.

EddaM
0

Jag har ettan o den e kanon bra den med

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Annaliz
0

Åh här blev jag superintresserad!!

Litterlocker 1 och Litterlocker 2, vad är det för skillnad?

Det här låter som en bra grej att inhandla!

Finns det någon hemsida man kan läsa om dessa samt beställa?

Annaliz
0

Vad är priset på en sådan?!

asvensso
0

#3 - neej, sopsacken ar perfekt! Nar Litter Lockern ar full sa ar den ju full. Nar man drar ur sopsacken sa finns det tillrackligt med plast att tvinna och knyta ett par dubbelknutar.

EddaM
0

Jag kommer inte ihåg vad min kostade. Min är en sådan som man rullar runt påsen i. Men såååå fasligt dyr var den inte. Typ 250kr och sedan kostar refillen ca 100kr men jag har aldrig ångrat mitt köp. Så skönt att slippa springa ut var gång man har tömt lådorna.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z