Tillskott!
Japp ,nu har man 5 st kattungar hemma :). Nu ska jag berätta lite . Det började med att min pappa låg och sov och Skrot(katten) var på pappa hela tiden för tröst och sen skulle pappa lägga ner benen och då märkte pappa att hennes "vatten" hade gått. Så hon la sig på golvet och flåsa och krysta . Hon hade som en bubbla i rumpan och i bubblan var det en liten svans , så vi försökte peppa henne i åtminstånde en timme men inget hände . Sen ringde mamma Mälarkliniken och dom sa att vi skulle komma in på en gång . Så pappa skyndade sig dit . När vi kom dit skulle dom röntga henne och sa att det var 5-6 ungar . Alla blev jätteglada , men sen sa dom att dom var tvungna att göra kejsar snitt men dom kunde inte göra det hos dom , så dom ringde Uppsala och sa att vi var på väg :). Vi åkte dit och gick in. Vetrinären kände lite och såg svansen på kattungen , hon bad pappa att hålla i Skrot medans hon skulle göra en sak . Hon tog tag i svansen och Skrot skrek , kattungen var ju som en propp . Hon dorg och tog sen tag i kattungens bakdel och drog ut den . Skort fick syn på den och började tvätta och tuggade av navelsträngen och åt upp moderkakan . Vi blev glada över att det inte skulle bli ett kejsar snitt . Några minuter senare kom den andra och sen fortsatte det att komma kattungar .Nu så ligger alla sötisar och äter och man hör smasket
Visste inte vilken grupp jag skulle ha inlägget så byt om det är fel !
Skruttan Gravid :
Vd bra att det gick bra, glöm inte att kastrera katten sen.

Så skönt att det gick bra…
/Maria

#1 Nej , det ska vi inte glömma . :)
#2 Bild kommer :D. Vill inte störa för mycket ^^
#3 Ja , det var riktigt skönt !

Det var ju skönt at allt gick som det skulle. Hoppas ni hittar bra hem till dem.
Men jag måste berätta. När jag läste inlägget så läste jag fel
"då märkte pappa att hennes vatten hade gått. Så hon la sig på golvet och flåsa och krysta" - jag läste "Så HAN la sig på golvet och flåsa och krysta"
Min reaktion var att det var då en engagerad pappa du har, som är lika aktiv i kattens förlossning som han (förmodligen) var i sina barns.
Sen läste jag det en gång till…
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Åh vad skönt att allt gick bra o du har en vacker kisse. Ser fram mot fler bilder på henne o de små framöver.
#6 lol

Vad skönt för dig och honan att det gick bra. Jag funderade på att avla katter och fick stort motstånd här på sajten, men jag vet inte varför. Hoppas det går bra i framtiden och var säker på att du vaccinerar katterna med deras grundvaccinering, precs som jag gjort och hittar bra hem åt dem, vilket du säkert gör om du säljer dem, annars har ni ju en hel gård så det är lyxigt för katterna,
i framtiden ska jag nog också ta kull på mina katter, om man själv tar hand om dem så tycker jag det är helt ok. Det är bara att det är många som absolut är emot att man får kattungar med sina katter för att det finns många hemlösaingar i Sverige. Men vi skaffar nog bebisar ändå någon gång - kanske. Vår ena bebis är ju en "vildkatt" från början. Lycka till!

#6 Hahahaha ;) .
#7 Jadå :). Det skulle bli fler bilder men data hackade upp sig >_<
#9 Tack :),. Hoppas du också tar en kull någon gång . Även om den här inte var planerad ^^