Hittat död katt Bålsta
Idag fann (fredag 31/7) jag på motorvägen från Enköping mot Stockholm, E18 ungefär 500 meter innan avfarten till Bålsta C en vit/röd huskatt. Troligen påkörd igår eller under natten. ´
Katten är ID-märkt men får jag ingen träff på SKK Jag klarade tyvärr inte av att kolla vilket kön men skulle tro en hane med tanke på storleken, runt en 5-6 kg. Väldigt fin katt och den är nu inlämnad till Albano Djursjukhus då Bålsta Smådjurs Vet var stängda
Har även lagt ut en annons på blocket, lägger ut lite trådar på olika kattrelaterade iFokus i hopp om att ägaren får vetskap om vad som hänt sin kisse och ska på måndag ringa in ID-numret till Vet kliniken i Bålsta
Tänk om alla vore lika omtänksamma som du i liknande situationer.
Heder åt dig
/Maria
Inte har jag hjärta att åka förbi och lämna den där inte, nån saknar den säkert. Och även om den gått vidare är det en bättre vetskap som ägare att få än att leva i ovisshet.
stackaren. detta är varför vi måste uppmärksamma varann på att man måste regga in katten i sveraks elr ssk register. sverak är dessutom gratis..
S*Winsnes Wilda
Idag har jag pratat med lill-Pers matte som sörjer sin katt djupt men är tacksam fått veta vad som hänt honom. Han var relativt nykastrerad och märkt så hon skulle precis skicka in papprena till SKK
#5 Hon är säkert tacksam för ditt engagemang.
Hoppas bara det inte blir en ny katt som får springa hur som helst nära farliga vägar…
/Maria
#4 Vad bra att du fick kontakt med Lill-Pers ägare. Jätteledssamt att han blev påkörd men bra att matten fick veta vad som hänt honom. Det allra värsta är när man svävar i ovisshet.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hade en granne som "avverkade" tre katter på tre år. Sedan gav de upp. Samtliga blev överkörda. Vi hade två trafikleder vid sidan om vårt villaområde.
/Maria