Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2328 ggr
[Hilo]
0

Huskattkull..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På den tiden man var huskatt"uppfödare" så vart det ju en del bilder..
Har tyvärr inga digitala bilder, men hittade en inscannad 7-årig bild på några av ungarna ur våra två första huskattkullar..

Födda sjunde, resp. nionde Maj, för sju år sedan.
Det är ett tag sedan, och man saknar ungarna även om man ändrat mig när det kommer till huskattaveln..

Får hoppas på en lyckad avkomma från min norska skogkatthane istället Cool

-Den röda kommer från första kullen, och den svarta och svartsköldpadden bakom den röda är kullsystrarna..
Den lilla längst fram kommer från den andra kullen.

Han längst fram heter Xito, och de två systrarna till honom som inte syns i bild var två blåtabby vid namn Hippie och Hedda.
Den röda heter Frasse, svartsköldpadden heter Daisy och Den svarta heter Missan.. Daisy och Missan syns knappt, men ändå, hehe.

[Hilo]
0

Detta är Frasse nu för tiden Kyss

En stadig kastrat med en påminnelse från blodörat han fick för några år sedan.

Lite dålig bild men…

[Hilo]
0

..Hittade en bättre bild på honom.

Tiana
0

Han har visst blivit något större.. Flört

tjiivans
0

Sicken fin kille =)

Jag har en fundering, är det så att orange/röda katter oftare är av ett kön än det andra?

För vi har en liten kull hemma nu som vi är jourhem för och där har vi en liten orange kille.

Har fått uppfattningen att de oftare är hanar än honor..
Kan det vara någon sanning i det?

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

herakai
0

#0 Sicka raringar! Kattungar är ju bara rent för söta. Och Frasse har ju blivit en stadig herre, ser inte ut som någon jag skulle vilja mopsa mig mot om jag var katt. :)

#4 Ja, lite oftare kan det nog bli; för att en hona ska bli röd måste både mamman och pappan bära på rött (dvs en röd hane och en röd eller sköldpaddsfärgad hona), medan en hane kan bli röd om bara en förälder har rött, eller bägge, medan en hona som bara har rött från ena föräldern blir sköldpaddsfärgad.

[Hilo]
0

Jo, han och den andra hanen längst fram, Xito, var de minsta av de sex i kullarna.. Frasse väger idag 9 kilo!!!

Lite överviktig är han ju, men 8 kilo är nog hans ideal.
Det tror hans veterinär på i alla fall..

-och såå många som slogs om honom, men självklart fick min lilla farmor honom Kyss

Cessy
0

Åh roligt o se bild på din kull o se vilken maffigt fin hanne Frasse blivitGlad

[Hilo]
0

#7 Synd att jag inte har fler direkt på dem.. Hade det vart idag så att säga hade man ju redan haft ett 500-tal bilder på dem, haha!

Ja, han är riktigt fin och ståtlig.
Han är mycket populär i trapphuset och han går gärna med till grannar och dricker kaffe.. (Ja, matte dricker, han får väl en skinkbit Flört)

Pappa är en stor rödvit hane han, så han fick väl det av pappsen..