Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 5070 ggr
Calico
0

Fönsterbädd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge funderat på att köpa en kattbädd som man sätter fast på fönsterbrädan. Mina katter gillar att sitta och titta ut genom fönstret och Zimba sover gärna vid fönstret som är lite öppet. Men eftersom det är lite ont om pengar här hemma så bestämde mig för att göra en egen bädd.

Med lite hjälp av mammas sambo så gjorde jag i helgen klart fönsterbädden till mina katter och den blev väldigt uppskattad. Nora satte sig tillrätta så fort jag satt fast bädden på fönsterbrädan. Sammanlagt tror jag att den kostade mig ca 70 kr. Billigt och bra. :D

/Matilda

Miggy
0

Jättefin!!

Rocktjejen
0

Oj!! den måste verkligen vara uppskattad kan jag troGlad

Själv har jag ett hemmagjord klöspelare(dock ej jag som gjort den) med 2 sittplatser på i olika nivåer ..och så har jag vänt den mot fönstret så att kissarna kan ligga o spana utåt..

J-Parnebo
0

åh, riktigt najs. :)

chapett
0

Riktigt fin! =)

virre1
0

Vad fin.

virre1
0

Vad fin.

Maria
0

Den var riktigt fin. Kul för katterna att ha en så kreativ matte.Glad

/Maria

Calico
0

#7 Tackar. Den är favoritplatsen här hemma, alltid någon av katterna som sitter där. :) Och den var dessutom väldigt enkel att göra.

/Matilda

virre1
0

Finns det någon beskrivning?

Calico
0

#9 Inte precis. Men jag kanske kan skriva ner en liten beskrivning om du vill ha. :)

/Matilda

Loviz
0

Den ser jätte fin ut!

Om du postar en bild på undersidan så kanske inte en beskrivning behövs?! :)

Kattjazz
0

Smart att göra själv, nu blev jag inspirerad att göra en till mina kissar. Kul att kunna välja tyg själv också. Jag tycket det är jätte svårt att hitta något annat än de vanliga fluffiga grå eller beiga tyger med tassmönster.

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Calico
0

#12 Håller helt med, det är väldigt svårt. Jag älskar att kunna välja tyg själv. Det blir så mycket mer personligt då.

/Matilda

Calico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på undersidan.

Skruvtving finns att köpa på Clas Ohlson för 24 kr/st

Tyget har jag "häftat" fast i träskivan med en häftpistol.

/Matilda

Calico
0

Skruvtvingen har inga hål utan dem får man "borra dit" själv. Mammas sambo skötte den delen så jag vet faktiskt inte hur han gjorde. Men om ni känner någon som är väldigt händig eller själv är så händig så löser det sig. Annars kan jag kolla med Micke hur han gjorde. Det bästa är att man själv väljer hur stor bädd man vill ha. Mina mått är ca 35x45 cm.

Den sitter stadigt och har överlevt katter som hoppar och busar på den så jag tror att den är ganska stabil. Var bara noga med att skruva dit den ordenligt i fönsterbrädan. :P

/Matilda

Maria
0

#14 Så himla smart och jag gillar din idé liksom dina katter uppenbarligen…Glad

/Maria

Calico
0

#16 Tack. Det blev precis lika bra som jag hade hoppats. Så jag och katterna är väldigt nöjda.

Ni som tänker bygga en egen fönsterbädd, lycka till och visa gärna bilder på den sen.

/Matilda

huskatt08
0

Åh..så smart. Blir så avundsjuk på påhittiga personer Oskyldig

men..en sån ska jag nog försöka mig på Cool

Tack för tipset.

blondifire
0

hmm en tanke bara: man får nog se till att fönsterbrädan sitter ordentligt oxåFlört. fick min i huvudet helt oförhappandes för inte så länge sen o den är i marmor! tur man e tjockskallig..

S*Winsnes Wilda