Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4386 ggr
ParaKiss
0

Leksak tips

Hejsan! Vill gärna få Billiga leksaks tips till katter där dom inte lessnar allt för snabbt. Så som dom kan lessna me dessa små leksaker möss o bollar. Eller som går lika lätt sönder som en 30 kr mynt leksaks mus osv.

Kanske finns det något man kan göra hemma? Eller vet ni något som är värt pengarna o som man kan billigt kan köpa någonstans på nätet? Katterna behöver aktivera sig. Just nu verkar de bara ha det tråkigt här hemma, fast jag brukar försöka o busa med dom, och att dom även har varann (dom är 3st), och har hur mkt leksaker som helst, kattklösmöbel, mm.

MyTwiggs
0

Det är lite tråkigt på sätt och vis, men mina katter har en gemensam storfavorit och det är ihopknycklade papper… Förvånad Väldigt billigt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ParaKiss
0

Det har jag kört några gånger. roligt i början. men sen så blev den tydligen tråkig ^^ men ibland så kan det funka om dom känner för det… ^^

Nostie
0

Tomma toarullar brukar också vara en hit..

ParaKiss
0

tyvärr så bryr dom sig inte ett smack om dom ^^

Skruttan-1
0

flörtkulor leker våran med som en tok :) sen bär hon fram dom när dom hamnat under möbler för att kunna springa o leka igen. Dom rullar bra och snälla mot tänderna och de låter inte mycket om hon leker med som på nätterna :D

sandras-tiger
0

Tja sugrör funkar bra här hemma. Kottar, pinnar, barkbit, plast-remmar (eller typ plast-bunt-band) som man får när man beställer paket eller böcker från bokus eller adlibris. Papperspåsar, kartonger och man kan gömma torrisar i hela lägenheten. 

Rusta har en jättebillig-kattunnel för 69kr. Ikea har fina katt-tält för en billig peng eller en  förvaringstub som är billig.

Annars kan man leka "tåget" och dra ett lakan på golvet. Brukar vara kul för katterna att åka snålskjutsSkrattande. Eller sätta ett lakan över en stol så har du en liten koja. 

Koppelpromenader, köpa fågelmat och sätta ut vid fönstret så katterna har lite "snacks" att titta på. Laserpekare är rätt roliga och i min djuraffär kostar de bara 69kr inkl. batterier.

*Pust* Tja som du märker är det bara fantasin som sätter gränser.

Hoppas du har fått lite nya idéer.

Lycka till

elyse
0

Ja, en sak som våra katter tycker om är "fiskespön", dvs där man en liten mus eller liknande är fastnutet på ett spö som husse/matte håller i och katten ska försöka ta musen. Sedan tycker de om en rund plastleksak med en boll inuti. Det är en ca 2 cm springa längs hela "rondellen" och katten ska försöka att fånga bollen (vilket inte går). Laserpekare tycker båda är toppen.

Roligast är nog att vara med när husse eller matte bäddar sängen, dock. De är båda två under lakan, täcke och överkast och har fasligt roligt! ^^

Izmas
0

Mina katter älskar safarimöss tror jag det heter 3 pack mjuka möss med kattmynta tror dom kostade 22kr ett paket. Det bästa mina katter vet=) Folie bollar är också väldigt populärt hosmånga har dock inte provat själv.

mammaru
0

Om du råkar ha någon gammal skinnbit så har mina katter gillat sånt. Det räcker med väldigt små bitar som man kan sy ihop till en liten "kluns" eller bara vira ihop och kasta.

dara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

virkad boll med en hel del kattmycta i, virka ganska hårt så håller den länge även om den efter ett tag inte är lika fin längre. här är en muffin jag gjort som jag gav till en kompis, katterna älskar den VÄLDIGT högt och hon har bett om flera

knutteknop
0

en katt tunnel min katt älskar sin tunnel den jag köpte var lite dyrare 200 kr tror jag men den var jätte lång med många hål att krypa genom. på rusta tror jag dom har för typ 79 eller så kan du sy en egen!

Myrtorpets Möss och Kaniner

ingann
0

Bollar med pinglor i är en favorit här hemma.. säljs i 3-pack på ica för 15-20 kr..

en annan storfavorit är att jag lyser med en ficklampa eller laserpekare mot vägen och golven så de jagar märket:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hyrrokkin
0

Piprensare. Sätt ihop ett par stycken så det blir som en spindel med långa ben. Brukar vara väldigt poppis.

Mjölkflärpar. Du vet den där biten man drar av på mjölk- och filpaket. Vet många katter som blir som tokiga!

Sugrör. Tjaa… Katter hittar leksaker i allt ;P

Virkade myntamöss. Mynta kan du odla själv och torka, och om du kan/lär dig att virka så är det inte svårt att tillverka små möss eller liknande att fylla med den torkade myntan.

Tomma toarullar som du stoppar i lite av deras favoritgodis i och sedan viker in kanterna, så får dem lite hjärngympa.

Gömma godis. Göm lite gott godis lite här och var som katterna får leta efter. Kan krävas lite övning innan dem fattar, så du kanske får visa dem lite till en början :)

Snurpan79
0

Lia älskar att leka med en tom trådrulle. Hon kan leka apport med den hur länge som helst och går omkring med den som ett hundben.

Laserpekare är en annan favvo och det räcker med att de hör rasslet på kedjan så kommer de springande hela högen.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

botakt
0

Snören gillas det här. När man drar i snöret springer dom som tokar här. Men man får ju inte lämna dom själva med det ifall dom sätter i sig det… Annars är ju  allt som blänker kul att leka medSkrattande

kajsa-kavat
0

"Lockiga" snören från presenter/julklappar har alla våra katter gillat. Dom har kunnat leka med dom hur länge som helst.

En annan sak jag gjorde själv är en barnstrumpa fylld med bomull, som sedan knutits fast i ett långt resårband/gummiband och hängt i taket. Strumpan ska nå ner till ryggen på katten ungefär. Dom brukar slå på den och dra i den och släppa för att se hur den far upp och ner. Då brukar dom anfalla strumpan igen, när dom får fart på den. Glad

[Norrbysa]
0

#16 Tänk på att presentsnören är otroligt farliga för katter att svälja!

Här är alla leksaker med hår på roligast. :)

JessicaN
0

Kanske inte jättebilligt men det är någonting som älskas av heeeela gänget katter här hemma; laserpekare Glad

Lotta-L
0

Det som leks med här hemma är mattes löparsockar som plockas ur socklådan, flärpar av olika slag, vanliga gråa och vita små pälsmöss, en rosa pingisboll samt snören (endast under uppsikt). Mina katter får inte leka med sugrör, då de tuggar i sig dessa och kräks. Laserperkare är helt ointressant tycker mina busfrön… Skrattande

Tisdus
0

Min katt älskar pingisbollar :P Han är typ 10 år (vet inte helt, han flyttade in till oss från en granne) och blir som en liten kattunge så fort han får syn på en pingisboll :)

Lajsii
0

en av mina katter älskar foliebollar:P han leker inte med något annat än det! Så testa och knöla ihop  folie till en boll och kasta.. :) se till bara så de inte börjar äta av folien!

chigak
0

Jag brukar plocka undan leksakerna med jämna mellanrum och ta fram nya som varit bortplockade. Då behåller mina katter intresset för leksakerna.

karolina-lokhuz
0

laserpekare brukar vara uppskattat av de flesta katterna, annars föredrar min fjädervippor, mina pennor eller gamla sytrådsrullar. Min katt verkar dock inte må så bra av saker med kattmynta i.

Kattjazz
0

Jag köpte en sån här fast mycket större och med fler fjädrar som släpar (klicka) i förra veckan och den är enormt uppskattad. Den rör sig liksom som en fågel i luften och när man fångar den vill den smita eftersom det är resårsnöre från pinnen, väldigt spännande. Den rekomenderas.

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Kattjazz
0

en sån här ska det vara. länken gick bara till hemsidan.

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

nadnadiine
0

Min katt gillar studsbollar, toarullar (med papper på), fiskespön med nåt kul som hänger ner, leksaker som låter lite när man rör dem, och saker med päls. Vi har en låtsassvans av något slag som vi har vart tvungna att gömma ordentligt, för katten hoppade upp på toppen av bokhyllan och överallt vart den än låg för att få tag på den, och rev då ner halva lägenheten typ..

Leksakskatten på bilden typ klirrar lite när man slår på den, så den var rätt kul xD

Scoobi86
0

#24 Vuilken bra sida. Hittade lite roliga saker till mina små kisar, tycker att de har börjat bli lita lata och bekväma.

[Katteeen]
0

1. Sätt fast fjädrar i olika storlekar längst ut på en pinne.
2. Vifta framför katten.
3. Passa fingrarna ;)

Haha, våra katter älskar hemmagjorda kattvippor Oskyldig

Katraala
0

Mina två katter är i allmänhet inte särskilt förtjusta i leksaker men när deras husse gav dem en gammal gitarrsträng blev de som galna och den är fortfarande det enda de leker med så här ett år senare. Tror att det kan bero på att den rör sig på ett väldigt oberäkneligt sätt eller nåt.

dara
0

för närvarand är virkade myntaböss det absolut mästpopulära här hemma.

virre1
0

Du kan bröva att knyta en liten papperstuss i ett snöre och dra längst golvet.

Annaliz
0

Mina katter älskar att leka med en gren full med löv på. Dock leker jag med dom med det utomhus då det är ett väldigt skräpigt alternativ :)

virre1
0

Jag brukar också dra en gren med löv på utomhus. Och den ena brukar börja spinna när jag sprutar vatten med en blomspruta i närheten av honom, men det är nog bara för att han är galen i vatten.