Halsband
Hej hej.
Jag undrar om ni som har innekatter har halsband på em fast dom bara är innomhus.
Jag har två innekatter och dom har aldrig halsband på sig när dom är inne, med undantag om det är fest eller så, då brukar dom har halsband med en liten hasduk på, :P Men aldrig annars.
Kan tillägga att jag hade halsband på min ena katt när hon va unge, då hade hon ett med en pingla på, men det va bara för att jag ville kunna höra vart hon va när hon va så där liten, hahah, :P
Så hur gör ni?, :)
Jag har halsband på min innekatt, fast jag tror inte hon behöver ha de igentligen för hon är väldigt rädd för att gå ut. men jag har de ifall hon skulle få för sig att försöka rymma :)

#1: Jo jag har också tänkt att dom kanske borde ha det på sig utifall om dom skulle rymma. Hur dom nu ska kunna göra det, jag bor på tredjevåningen i ett lägnhetshus, men man vet ju aldrig, dom kan ju ramla ner från balkongen eller så.
Men båda mina katter är långhåriga, och dom blir så toviga runt halsen där halsbandet sitter om dom har det på sig jämt, :/

#3: Nej det är klart, men när det är 30 grader ute så är det ganska skönt att ha balkongdörren öppen, :)
Kanske skulle se till att ha halsband på dom då när det är öppet, men både är iaf id.märkta, den ena med chipp i nacken och den andra med tatuering i örat, :)

Vi har halsband på våra katter när dom är hemma hos våra respektive föräldrar då de har inte samma "stänga-dörren"-vett som vi har. Tur nog har en katt smitit ut en enda gång och gömde sig under en bil :D Inte så smart *hoho*
Jag har halsband på mina när jag är hemma, iaf de råkar komma ut. De har även Idbricka på sina halsband.
Min "innekatt" hade halsband, men hon fick gå ut ganska mycket och hade en tendens att vandra iväg ganska långt, så det är ju ganska naturligt. (Här får man nästan inte ha innekatt för min käre far, för han är övertygad om att det är "taskigt" mot katten att hålla den inomhus. Iallafall om det är en huskatt det talas om.)
När jag får hem min nästa katt kommer jag att ha halsband på den första halvåret iallafall; om jag ser att den inte försöker smita ut och att det fungerar hemma med att stänga dörrar osv så slutar jag nog med det när det inte är typ gäster hemma efter det.
Nej det har jag inte.
Mina innekatter har aldrig haft ett halsband på sig.
/Maria

mina innekatter har halsband på sig när de skal vara fina men i stort sett aldrig annars
Jag har inte halsband på mina katter men alla är ID-märkta. Man bör ID-märka alla katter, även innekatterna. Dessutom får man 10% rabatt på Agrias försäkring vilket gör att det snart betalar sig att ha ID-märkt sina katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

# 11 Båda mina katter är ID-märkta, en med chipp och den andra med tatuering i örat :)