Änglas fd ägare
Jag har tänkt på en sak väldigt länge. För två år sedan hämtade jag Ängla från en familj i Karlshamn. Några dagar efter att han hade bott hos mig ringde jag och frågade om de hade något foto på hans mamma. Hon skulle skicka ett, men något foto dök aldrig upp.
Jag skulle gärna vilja skicka kort på honom i vuxen ålder och berätta hur duktig och fin han är…!
Men kan man verkligen göra det…? Jag hade ju blivit jätteglad om någon jag hade sålt/gett bort en katt till, skickade ett kort på katten efter ett tag.
Samtidigt skulle det vara roligt om de fick se på korten eftersom de skänkte honom till mig. Vill ju visa vilken snygging och cool katt de gick miste om….!
Kan inte förstå hur de kunde skänka bort en så vacker, knasig och snygg katt som min Ängla.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Självklart kan du göra det! Tror nog att de blir bara glada att höra av honom/dig.
Han är ju jättefin!

Det tycker jag att du ska göra! De skulle nog uppskatta det!
Engla: Visst kan du skicka kort på Ängla till förra ägaren.
Vimsans förra ägare blev jätteglad för kortet som vi gav till honom. Vi fick ju Vimsan, som tack så tyckte vi att det var sjävklart att han skulle få ett. Så den bilden hänger kanske på en vägg nu - för vi satte den färdigt i glas och ram.
Och han ska få flera bilder på henne är det tänkt (måste bara låna en kamera och ta ännu flera bilder, för våran funkar inte mera). Hon växer ju så det knakar ju.

Så klart du kan, Engla! Sådant värmer ett uppfödarhjärta något kolossalt, vanligtvis:)

Jag hoppas verkligen det! Hoppas bara hon kommer i håg oss också…!

Hur gick det, Engla?

Nä, jag har inte skickat något. Får känslan av att hon knappt kommer ihåg oss….Varför lämnar man då bort katter hit och dit? Men man kanske kunde skicka ett julkort iaf….

Fast även om de är ointresserade av katten - varför gav de bort honom? - så kan det kännas bra för en själv att höra av sig och visa hur bra kisse har det idag, vilken guldklimp han är osv.

Ja, det hade ju verkligen känts skönt att få visa vilken skönhet man har hemma hos sig! Ska försöka knåpa ihop ett vykort innan jul.