Katt hittades hängd
Ännu en anledning att ha katter inne..Vi lever inte i en kattvänlig värld. Tyvärr. Mina katter är inne och så ska det förbli. Det går inte att ha katter ute..
Om någon gjort mina katter illa så hade jag blivit mordisk. Jag hade kunnat döda om någon gör mina katter illa. Så känns det i alla fall.
Tragiskt detta som hänt. RIP lilla pelle.

Fyf*n vilka j*vla idioter!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Hemskt. Tyvärr inte helt ovanligt längre. Kan inte förstå dessa människor som gör detta mot oskyldiga djur.
Nä som det är idag skulle jag inte våga att ha en katt ute. Möjligtvis om jag skulle bo i byn där jag växte upp för där känner jag alla och vet att de inte haft något emot katter förut. Däremot har det "försvunnit" katter ca 1 mil bort så riskfritt är det ju inte där heller.
Nä, jag håller mina katter inne med kontrollerad utevistelse.

det som är så trist är ju att även om man bor i en liten by kan det vara besökare och utsocknes. personer som pysslar med den här ypen av djurplågeri, som personen som dödade katter i stockholm som det var mycket skriverier om, inte håller sig på en plats utan åker runt för att minimera risken att åka fast. för dem handlar det om själva dödandet och njutningen de får ut av det. jag skulle aldrig släppa ut en katt på egen tass. aldrig aldrig!

#4 Så tänkte nog ägaren till pelle med. Men det kan plötsligt hända ändå. För min del känns det bättre att ha mina katter inne och betydligt säkrare,

mmm… om man kunnat flytta. jag hade inte kunnat flytta från det området jag bor nu eftersom vi antagligen skulle göra en rätt ordentlig förlustaffär på det ekonomiskt. sälja en halvrenoverad lägenhet är inge vidare. skulle heller inte ha kunnat flytta från förra lägenheten jag bodde i eftersom för att få en ny lägenhet skulle behöva stå i bostadskö i ungefär 5 år. när vi ställde oss i akutkön eftersom vi skulle bli utslängda på grund av strul med andrahandsuthyraren skulle vi bara behöva stå i 2 år :P om jag inte blivit gravid då, men det är jag inte så sugen på, då tar det bara ca 9 månader :P
tyvärr är det inte alltid så lätt att man bara flyttar. har man barn t.ex… jobb… ekonomin tillåter inte flytt. idag är det skitsvårt att få ny lägenhet.
TS varför skriver du alltid om hemska saker?

#7 Det gör jag inte för det första. För det andra måste vi alla vakna upp och inse att världen inte alltid är så perfekt och ljusrosa. Om du tycker mina inlägg är hemska så behöver du inte gå in och läsa eller hur?
Världen kan vara en mycket ond..Och människan är det största skadedjuret.

#9 Ja det flesta gillar nog djur. Den/dom som gjort detta är allvarligt störda och farliga för både djur och människor. Tycker det är synd att dom ska finnas på våran jord..
Man vet aldrig vad som kan hända en eller ens djur förrän det har hänt. Innan dess vill människan tro på att det är händer inte mej eller de mina eller mina djur. Så är vi skapta för att skydda oss själv. Har man sedan väl råkat ut för något så har man fått lära sig av bitter erfarenhet att det man inte trodde kunde hända bevisligen hände ändå.
Har förlorat en katt o visst jag bor inte längre där detta hände, men efter att ha råkat ut för en sjuk människa en gång så tänker jag inte spela rysk roulette med min/a katt/er igen. Det kanske aldrig händer här, men jag tänker inte låta min kisse betala priset ifall det händer, för idag vet jag att det kan hända o att man inte har någon möjlighet att förutse att det händer.

Ännu en katt har försvunnit från samma område.
http://www.skd.se/article/20090623/NYHETER/956106609/1057/*/STAFFANSTORP/katt-borta-vid-nevisborg
Varför i h¤¤¤lvete envisas folk att släppa ut sina katter när det uppenbarligen finns katthatare i området? SUCK

#11 Håller med dej till fullo.

det är bara att ta sig en titt på flashbacks djurplågerisidor för att inse hur många sjuka människor det finns… tror inte att det är hälften så ovanligt som folk verkar tro…
Tycker man hör mer och mer sånna här historier. Och tyvärr är man inte skonad bara för att man bor på ett litet ställe.
Det låter högst oroväckande att ännu en katt saknas i samma område.
Får hoppas att människorna där nu tänker till och ser efter/håller sina katter inne.
Så j*vla hemskt! hade ngn gjort så mot mina djur hade jag också blivit mordisk! Fast vi har/haft alla våra katter utomhus(bor i en by ca 15-20 metre från skogen(stor gård har vi.) Ingen katt har blivit skadad av det tvärtom! Förutom lille kära Oliver som blev dödat av ett lo blev bara 5-6 är gammal ):
Men katter mår bäst av att vara ute i det fria! Kanske inte i en stad men om man bor på ett lämpligt stället! Det är det bästa dem vet!!(Iaf våra katter) Här är en bild på min snart 1 årige kastrerade hankatt Fanta! ps: Sitter uppe i ett träd och biter på ett "snöre"(sorts rep) <33
KOPIERA INTE BILDEN!!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
man kan ju aldrig dock veta säkert vart dessa elaka människor bor heller. Så det är alltid en chansning att släppa ut katter.
#17 men finns de som mår bäst av att få vara inne också. Det är olika från katt till katt.

Jättehemskt ju :'( Jag hatar sånt folk som håller på med sånt där.
Jag är en sann djurvän o kommer alltid att vara det !!
Gud vad arg man blir… tänk att göra så mot ett djur, en levande varelse. Jävla skitungar som inte kan låta djuren vara ifred.
liebe kann manchmal sehr weh tun

Det är rent ut sagt f*rj*vligt och otroligt fegt. Det står inte rätt till i skallen på såna människor, borde spärras in i en grotta!!!!!
Fy fan alltså, blir så arg.
Egentligen är det lag på att man INTE får ha katter ute utan uppsikt. Samtidigt har många katter behov att vara utekatter och det blir en Cath 22.
Fy f*n säger jag! J*vla as rent ut sagt! 

åh, kan inte uttrycka mig hur förbannad och ledsen jag är när man ser sånt här :/ stackars katt, och ägare :/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5429997.ab
ytterligare en.
#25 hemskt :/
hade det varit min dotter lovar jag att hon hade fått veta hon lever, fy i h….

#25 Fy f*nnn j**la djurplågare ='(

men man får väl i alla fall vara glad att de för en gångs skull får fast eländena. då kan man ju faktiskt göra något åt det.
Fy fan. Att man ens kan leva med det
Tyvärr en bister verklighet idag. Katter lever många gånger ett farligt liv om de lämnas ute helt utan uppsikt. Tråkigt nog blir det allt färre ställen där man med gott samvete kan låta sin katt var frigående utekatt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#31, ja… kan man inte ens vara säker i Hagfors, världens minsta plats ute på landet i värmland…

#25 Vilka äckliga tjejer. 

#29 De är 15 år så de får säkert lite böter och sen släpps de…
Så jävla hemskt allting
Ja man kan aldrig vara säker på vem det slår slint för o som av olika anledningar plötsligt ger sig på oskyldiga djur. En här o mrådet påstod att hon sett en annan boende i detta områdaet lappa till en katt på deras tomt med en lång gren med motiveringen att han var trött på att katterna gick på hans tomt o använde hans rabatter som dass. Hur illa det tog vet jag däremot inte men katten har inte synts till efter det.
Ja en sak är säker - man vet aldrig vad som plötsligt kan trigga igång människor att gå över gränsen o göra sådant de aldrig har visat en tendens till innan. Jag hoppas def. att kissen klarade sig o min katt är o förblir innekatt o ut kommer hon ca. 1 timme varje dag, men i koppel. Då retar hon inte upp någon o blir inte överkörd eller råkar ut för någonting annat.

Det finns mer att läsa om tjejerna och katten de medvetet körde över här
https://www.flashback.info/showthread.php?p=17440188#post17440188
Där finns tydligen ett telefonnummer till en av tjejerna och mailadress.

#37 hur menar du nu?

#39 Det är inte jag som startat tråden på fb om det är det du menar. Jag länkade dock dit om fler vill läsa mer om fallet. På vilket sätt är det patetiskt och omoget?
Flashback är som det är. Ett tillhåll för dem som älskar att provocera och ställa till bråk.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#41 Men varför skulle jag vara patetiskt och omogen för att jag länkade till fb? Eftersom tråden på fb handlar om flickorna och katten de körde över så tänkte jag att kanske någon här var intresserad och nyfiken.
Men varför hoppar du på mej som en galning?

#42 Ja jag är inget större fan jag heller, men ibland kommer det vettiga inlägg och trådar av vettiga normala människor. Inte alla är knäppgökar på fb.

#44 Ok då misstolkade jag dej. :) Ber om ursäkt för det.
Vad de än har gjort så är det inte rätt att hänga ut dom på nätet. Även fast man själv skulle vilja säga några ord åt dom.

#47 Jag tycker det är rätt åt dom faktiskt. Det dom gjorde mot katten ska dom ta ansvar för. Jag tror inte på deras snyfthistorier. Vittnen har sett dom köra över katten medvetet och dom ska även ha plågat fåglar enligt andra källor och skrytit om det på olika sidor.
Dessa två flickor är djurplågare och bör hängas ut. Djurplågare precis som pedofiler ska hängas ut så alla får veta vad dom är för ena. Det är helt rätt åt dom. Tänk på ägaren till katten som nu säkert är jätteledsen och tänk på katten som plågades till döds av jäntorna. Tänk på dom istället.

#49 Det skulle dom tänkt på innan dom plågade ihjäl en stackars försvarslös katt. Som sagt jag tycker inte det är synd om tjejerna. Inte ett dugg.
#48 Men du inser väl att sånna aldrig kommer få vara ifred om de hängs ut på nätet?
Nu kanske det inte blir lika hemskt som om de hade varit pedofiler. Det är nog bara värst för dom nu i början.
Vad kan det komma ut för bra genom att hänga ut dom på nätet? Det enda som kommer att ske är att dessa flickor kommer att bli mobbade som fan.
Det blir inte rätt hur fel tjejerna än har gjort.
#48 Och måste tillägga att det finns faktiskt de som åkt dit för utnyttjande av minderåriga, pedofili som ångrar sig djupt och aldrig gör om något liknande. De kommer aldrig kunna leva ett normalt liv ändå och fått sitt straff och familj som övergett dom. Ska det då bli ännu värre genom att de hängs ut på internet? Tänk på de anhöriga som redan haft det jobbigt.
Man kan även i dessa fall inte döma alla likadant. Och samma med djurplågare. Även fast det är hemska brott!
Däremot om det är återkommande och att personen aldrig skärper sig, då kan jag tycka att personen förlorar sin rättighet att få fortsätta vara anonym.
Och detta om att de plågat fåglar, är detta bara rykten eller finns det bevis för det?

#51 Nu är det inte jag som lagt ut telefonnummer osv på nätet och nej det är inte synd om dom på något vis. Jag skiter fullständigt i om dom blir mobbade eller ej. Dags att ta ansvar för sina handlingar. Djurplågare är äckliga fän som förtjänar all skit man kan ge dom.

#52 Absolut ska djurplågare och pedofiler hängas ut på nätet. Varför ska det daltas hela tiden med såna kräk? Om jag hade barn så hade jag gärna velat veta om jag bor granne med en pedofil eller ej. Samma sak om det gäller djurplågare.
Ja de ska ha skrivits om fåglarna på deras bilddagböcker på nätet.
Nej man har aldrig rätt att hänga ut någon på nätet som inte själv gör dumheten o lämnar ut allt, så att göra de de gjorde på flashback är fel i lagens mening.
Däremot kan jag faktiskt känna det som att de förtjänar precis vad de får nu, för hur fel det än är så bad de om dylika problem då de jagade o körde över katten. What Goes Around Comes Around, så synd om dem tycker jag def. inte även om jag vet att det enligt lagens mening är fel o göra så. De borde ha tänkt efter före istället, så hade det aldrig hänt.

#55 Så tycker jag med, att dom förtjänar vad dom får. Dom är djurplågare och djurplågare har jag inga som helst sympatier för.
#56 Vad du nu än tycker är det inte tillåtet enligt PUL att hänga ut folk på internet. Gör man det blir man själv straffad oavsett vad den du hänger ut har gjort. Det är helt enkelt inte försvarbart ur lagens mening. I det här fallet har vederbörande åtalats och rättvisan kommer förhoppningsvis ha sin gång.

#57 Nu snackar jag inte om hurvida det är lagligt eller ej. Jag skriver bara min åsikt och den är att jag tycker det är bra att djurplågare och peofiler hängs ut på nätet. Sen om lagen inte gillar det är en annan sak. För andra gången jag har inte lagt ut nummer o adresser till vederbörande på fb. Bryr jag mej att någon gjort det? Nej faktiskt inte.

#57 Rättvisa? Vad tror du kommer hända med tjejerna med våra klena lagar? Inget kommer hända.
#53 & #54 Nä jag vet att det inte är du som gjort det. Nej jag tycker heller inte synd om dom jag talar bara utifrån hur jag själv upplever hur en situation som anhörig kan vara.
Men säg mig, vad för bra kommer ut av det? Är det rätt av alla andra att ringa och hota flickorna, är det rätt att de blir mobbade? Vart ska gränsen gå?
Visst att man skulle vilja veta om det bor sånna människor i närheten, men det slutar oftast illa. Det handlar inte om att folk vill veta, för när de väl vet så blir det ofta hot och mobbning och t.o.m misshandel i vissa tillfällen. Jag har hört om en pedofil som nästan fick sätta livet till bara för att grannarna råkade få reda på vad för brott h*n hade gjort.
Och som anhörig är det otroligt jobbig situation först och främst. Om då ens släkt hängs ut på nätet så är det bara som att öppna såret igen och det blir jobbigt igen. Jag vet hur det är att vara anhörig till en pedofil. Och bara när den nyheten kom ut så var det jobbigt. Sen fick man leva med snacket som gick runt på skolan innan det lugnade ner sig. Folk tar fel på vilken person som egentligen gjort brottet och anklaga en oskyldig människa. Jag var tvungen att försvara en annan och förklarade hur det egentligen stod till.
Jag har levt med sånt snack i 10 år! Det lugnar aldrig ner sig när man är uppväxt på ett litet ställe.
"Pedofilen" är helt psykiskt nere och gråter för ingenting och har nästan ingen familj kvar som vill veta av h*n. Har aldrig gjort något fel efter det och de som h*n gjorde brottet mot har förlåtit h*n. Detta är historien som aldrig någon annan utanför familjen lär få reda på. Så säg mig, vad för gott skulle komma ut ifall denna person skulle hängas ut på nätet? Hur många skulle inte få en jobbig situation ännu en gång? Även dessa personer har en familj, har en mamma och en pappa. Har barn själv. osv.
#58 Det får stå för dig. Jag talar bara om vilka regler som gäller inom internet. Inom iFokus tillåts det inte att vi hänger ut folk. Sedan finns det en annan baksida också, det kan ju faktiskt vara som så att folk blir oskydligt utpekade. Både i tidningar och på internetforum. Hur ställer du dig till det?
Om vi alla ska ta rättvisan i våra egna händer kan det bli riktigt farligt. Det finns många otäcka exempel på detta.

#60 Det känns som om du försvarar djurplågare och pedofiler och det äcklar mej faktiskt!
Nej det är INTE synd om dom. Om dom retas och mobbas varför ska jag bry mej? Nej du, jag bryr mej mer om barnet som säkert fått psykiska men för livet eller för katten som plågades och torterades till döds! Jag bryr mej knappast om en pedofil eller djurplågares känslor. Dom förtjänar ALL skit dom kan få!
#62 Ta det lite lungt nu modellflickan! Inga sådana här personagrepp om jag får be!
Läs istället vad #60 har skrivit. Det finns alltid två sidor av samma mynt. Det är det som #60 försöker beskriva.

#61 Har jag hängt ut någon här? Nu får du allt förklara dej Lena! Har jag lagt ut nummer här eller på fb? Nej jag skriver bara att jag tycker det är bra att man hänger ut pedofiler och djurplågare på nätet. Det är MIN åsikt. Får man ha åsikter här eller?
#62 Nej det gör jag inte. Jag pratar utifrån en anhörigs erfarenhet och det är otroligt jobbigt om något sådant skulle behövas dras upp om och om igen.
Jag tycker det är otroligt hemska brott , men man kan inte hänga ut någon det första man gör.
Kan du svara på mina frågor då? Vart ska gränsen gå? Hur långt är det okej, är det rätt av andra personer att begå brott som t.ex misshandel för att den andra har gjort ett värre brott?
Är det rätt att de anhöriga ska behöva lida hela sina liv, bara för att brott begicks för många år sen t.ex?
Och den andra frågan, vad för bra kommer ut av att en pedofil eller djurplågare hängs ut på nätet? Om du bor granne med en, hur kommer du att reagera då?
Man ska väl ändå hålla koll på sina djur och sina barn hur som helst? Man släpper väl inte iväg dom hur som helst, man håller väl ändå koll?

framför allt är det hela fruktansvärt sjukt på fb då de inte bara hänger ut flickorna, utan även den ena flickans mamma. vad f*n har flickans mamma gjort? och tänk om töserna har syskon… de är ju fullkomligt oskyldiga, men de blir lika uthända som de här två tjejerna. nej… man hänger inte ut folk, vad de än har gjort. det drabbar en hel massa oskyldiga människor (pratar även av egen erfarenhet). visst, en djurplågare förtjänar att stängas in på livstid… men de anhöriga då? som också får skit för det här, som blir tittade snett på eller utfrysta för att dottern, systern, pappan, mamman, sonen har gjort någonting. nej, studier i mänsklig förnedring kan man se på paradise hotel, det här är bara vidrigt och sjukt och jag hoppas någon Medarbetare tar bort länken till fb som ger ut fullständiga personuppgifter.

#63 Ge dej! Jag äcklas av hennes uttalande, vad har det med personangrepp att göra? Nu tycker jag du ska tagga ner lite!

Som sagt jag tycker det är bra att djurplågare och pedofiler hängs ut på nätet. Men då ska man vara säker på att dom inte är oskyldiga. Det är MIN åsikt. Och här i sverige har vi något som heter yttrandefrihet. Sen om det är olagligt är en annan sak.
#64 Jag skriver bara om vilka regler som gäller på internetforum. Jag gör det utifrån att du tycker det är rätt och riktigt att man hänger ut folk som på olika sätt bryter mot lagen. Jag skriver inte att du har hängt ut någon, men bemöter din åsikt om fenomenet som sådant. Även om din åsikt är av den arten att du lovordar att misstänkta lagförbrytara hängs ut, är det en olaglig handling enligt PUL. (Personuppgiftslagen). Det tycker jag är viktig information att ha med sig på vägen.
#67 Det kändes ju inte alltför kul att höra direkt. Jag om någon värnar väldigt mycket om djur, jag satt just och grät pga att jag var tvungen att avliva några snäckor. Och det är inte precis som att jag har fått känslor för dom. Men jag tycker det är jobbigt att avliva ett djur överhuvudtaget.
Och jag vill bara försöka visa att det inte är svart eller vitt. Det finns mer att tänka på, anhöriga att tänka på. Jag vill inte behöva att mina sår öppnas igen bara för att någon skulle få för sig att hänga ut alla pedofiler t.ex. Jag blir påmind tillräckligt ofta ändå.
#68 om du nu har så bestämda åsikter kan du väl vara vänlig att svara på mina frågor?
#66 skönt att någon kan förstå mig i alla fall.

#69 Jag vet mycket väl att det är olagligt. Du behöver inte tala om det för mej. Jag pratar om hurvida det är bra eller ej att hänga ut såna individer. Inte om det är lagligt. Det är en stor skillnad. Men visst det är olagligt och inget jag personligen skulle göra.
Men svara på min fråga, hur kan du få till det till personangrepp när jag äcklas av ett inlägg eller åsikt. Inte av sjävla personen ifråga. När blev det personangrepp?
#72 Jag råder dig att läsa Katter iFokus trivselregler som du hitter i artikeln Trivsam Samvaro.
Det är i mina ögon ganska så burdust att skriva att man äcklas av en annan medlems åsikter. Tycker du inte det själv? Det finns mildare sätt att utrycka sig på.
Mitt svar i #69 var ett svar på din fråga i #64. Du vill ha en förklaring vilket du fick i #69.

#73 Att äcklas av en annans åsikt har inget med personangrepp att göra. Det var det som irriterade mej en aning, att du attackerade mej genom att skriva att jag ska sluta upp med personangrepp. Jag råder dej att läsa om reglerna med.

här finns ingen som försvarar pedofiler och djurplågare modellflickan, däremot finns det flera personer som stått bredvid och fått sitt liv förstört för en handling som en helt annan person har gjort och som de inte alls har med att göra. jag sympatiserar inte heller med pedofiler, men jag har stått som anhörig och sett hur en anklagelse mot en person ödelagt en annans liv. när man börjar hänga ut personer hänger man automatiskt ut alla personer i dennes närhet, personer som är fullkomligt oskyldiga. genom din länk kan vi t.ex. få reda på vad en flickas mamma heter, och det utan att anstränga oss det mista. vill vi göra det lite jobbigare går vi in på eniro, slår på flickans namn och helt plötsligt har vi hela familjen med syskon och föräldrar, med adress, födelsedatum och telefon nr. det är inte något enstaka fall där sådana här uppfigter har ruenerat en hel familj, tvingat dem att flytta, sluta på skola och jobb, skaffa hemlig identitet, utan det är mer regel än undantag. till på köpet vet man att perosner som hängs ut i större utsträckning återfaller i samma brott eftersom de förväntas göra det av så många människor. därför är det fullkomligt vedervärdigt, framför allt för de oskyldigt drabbade, att hänga ut en person så som gjorts på fb.
#74 Om det hjälper dig att höra det här så gjorde din kommentar faktiskt rätt ont. Dels för att du hade helt fel, dels för att du äcklas av det jag skrev om vilket har varit en väldigt jobbig sitation i mitt liv. Jag önskar att alla skulle slippa vara i den sitationen som anhörig till någon som gör ett sådant brott. Jag önskar hellre att personen hade gjort inbrott eller något sådant. Bilstöld, förskingra pengar. Nästan vad som helst.
10 år att höra folk prata om två anhöriga som pedofiler är sjukt jobbigt!
Så försök tänka på vad du skriver till personer, för vad du än kan tycka så kan det göra riktigt ont för den du skriver det till.
Jag försökte visa den andra sidan, från situationen som anhöriga få uppleva. Men det var väl en dum idé.

tycker absolut inte att det är dumt Spiritedaway. du tar upp sidan av myntet som folk sällan tycks se. har varit med om samma sak, men då gällde det en släkting till sambon som blev anklagad för övergrepp på sin adoptivdotter. det resulterade i katastrofala följder när det läckte ut, för inte bara min sambo, utan hela hans familj.
Visst är det oerhört tragiskt att ni som anhöriga har drabbats så pass hårt, men någonstans finns det i brottens natur att människor reagerar så starkt o fördömmer både såväl pedofiler som djurplågare. Nej jag säger inte att det är rätt att hänga ut folk hur som helst, men samtidigt förstår jag att det sker med tanke på brottets art. Felet är faktiskt den som begått brotten o det är den som drar den här olyckan över sin familj. Folk kommer alltid att reagera o folk kommer på ett eller annat sätt sprida sådan här info vidare o det slår alltid hårt mot de anhöriga. Det enda sättet att det här inte skall ske är helt enkelt att ingen begår sådana här brott. När brotten väl begåtts så är bollen i rullning eftersom folk reagerar så starkt på ett sådant brott.

#78 Cessy håller med fullständigt i det du skriver. Och jag säger också att det är tragiskt att anhöriga drabbas, dom är oskyldiga ska naturligtvis inte drabbas.
Nu sätter vi punkt för den här diskussionen. Jag vill påminna om er om att uttrycka er respektfullt och vänligt mot varandra, även om ni har olika åsikter.