Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 987 ggr
Rocktjejen
0

knasig kisse

ibland tror jag att min 1 åring lider av tvångstankar/ritualer..Glad Varje dag sitter han högst upp på sin älskade plats och drar med höger tass i mina voile gardiner..gång på gång på gång gör han detta och när han fångat gardinen ja då biter han i trådarna på den o så fortsätter ett par ggr till…Det är säkert jätte kul tycker han..men inte jag som får höra gardin stången smälla varje gång ..*skrattar*

siddelina
0

Låter som lite tvångsbeteende ja. Min Zabina brukar när jag sitter i soffan komma fram till mig. Sätta sig på mitt lår och klappa mig med tassen på handen. Det betyder säkert "klappa mig, matte!" men när hon har gjort det 20 gånger och min hand börjar göra ont eftersom hon sätter i alla klor varje gång, så tröttnar jag och vill vara i fred. Då brukar jag säga till henne att " Det räcker nu, mamma!" Då viftar hon med tassen i luften för hon vill så gärna bli klappad. Sen kommer tassen igen och jag säger igen: Nu är det bra …

Ett annat tvångsbeteende är när Leo har kommit in och jag stängt altandörren för vi ska sova och han är inne på nätterna. Då är det upp på teven, ner på andra sidan, fram till altandörren och sträcker på sig och gör tecken att han vill gå ut, jamar. Så kikar han på mig, sen går han. Efter en stund kommer han tillbaka och gör ytterligare en procedur, nu också upp i fönstret, sticker in tassen mellan altandörr och persienner och skramlar och så kikar han på mig.

Det är skitjobbigt att försöka vara tyst och inte säga något. Nerverna dallrar …Obestämd

Rocktjejen
0

Förlåt mig för att jag skrattar..men kunde se det hela framför mig..Glad..Ja dom har onekligen sina sätt som kan göra en gråhårig på nolltid ibland…Ja dom e för söta..Tungan uteGlad

siddelina
0

Ja, det har de verkligen. Otroligt charmiga på sitt sätt. I skrivande stund, ligger Zabina vid knät och det är ju mysigt Glad

Skulle aldrig vilja vara utan dem!

Rocktjejen
0

Nej jag säger detsamma..skulle heller alrig vilja vara utan mina kissar

[Angel88]
0

Tissan "städar" överallt när hon har ätit.. hihi, hon drar med tassarna på golvet, på hyllan och värkligen går in för att sopa bort allt hon spillt ut.. hon e så söt..

botakt
0

haha oj kan se allt framför migSkrattande  Här hemma har vi 5 kattter som gör livet glatt och hittar på diverse bus.  En av birma honorna sitter brevid en när man äter frukost. Så om det tar för lång tid så sätter hon upp tassarna på benet åt en och stirrar på en.  Allt för att  hon får en skvätt fil eller mjölk på morgonen. Skrattande

siddelina
0

#6 Smart kisse Glad

botakt
0

#7 haha ja Skrattande